Performancing Metrics

سهم ۶۵ درصدی کارمندان در خروج اطلاعات از دستگاه های اجرایی | اتاق خبر
کد خبر: 365922
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 07:37
معاون اداره کل اطلاعات گیلان با تأکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات در دستگاه های اجرایی از سهم ۶۵ درصدی کارمندان در خروج اطلاعات از ادارات خبر داد.

اتاق خبر: معاون اداره کل اطلاعات گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا که غروب چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فضای مجازی و سایبری، اظهار کرد: ایشان اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی برشمردند.

وی بی برنامگی و رها کردن این فضا را تهدیدی برای کشور دانست و افزود: متاسفانه هنوز در نوع برنامه ریزی و استفاده از این فضا در سطح کلان جامعه به نتیجه خاصی نرسیده ایم.

سلب هویت دینی، شخصی و اداری از مردم و جامعه با گسترش فضای مجازی

معاون اداره کل اطلاعات گیلان با اشاره به تأثیرات فضای مجازی در زندگی روزمره  گفت: فضای مجازی با گسترش خود در جامعه هویت مردم را از آنها سلب کرده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم غیرت دینی و شخصی و هم غیرت اداری را گرفته است، تصریح کرد: نبود نظارت و توجه به ارتباط دختر و پسر، پخش عکس های شخصی و خانوادگی و بی توجهی در حوزه اداری تنها بخشی از بی غیرتی دینی، شخصی و اداری در سطح جامعه است.

معاون اداره کل اطلاعات گیلان در ادامه به اطلاعات به عنوان رکن اصلی و اساسی هر کشور و نهادی اشاره و خاطرنشان کرد: قدرت و توان هر کشوری منوط به حفظ و حراست از اطلاعات است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه نظارت و حساسیتی وجود ندارد، اظهار کرد: حمله، جنگ، تروریسم و جاسوسی سایبری تهدیدات این حوزه بوده که فقط در ماهیت باهم تفاوت دارند.

معاون اداره کل اطلاعات گیلان ادامه داد: ایران در حوزه های جنگ، تروریسم و حمله سایبری آسیب پذیر نبوده ولی از نظر جاسوسی سایبری بسیار مورد تهدید قرار می گیرد.

به گفته این مسئول تمامی دشمنان برای ضربه زدن به ایران نیز بر روی این حوزه برنامه ریزی و هزینه می کنند.

وی در ادامه به دلیل حضور کشورها در جنگ نرم اشاره و خاطرنشان کرد: جنگ نرم دارای فوایدی بوده که جنگ سخت از آن بی بهره است.

سهم  ۶۵ درصدی کارکنان ادارات در  ایجاد نا امنی و خروج اطلاعات از دستگاه های اجرایی

معاون اداره کل اطلاعات گیلان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جنگ نرم و نبود حساسیت ویژه از سوی مسئولان در این زمینه، ادامه داد: هزینه کم و عمق تأثیرگذاری فراوان این نوع جنگ مزایایی بوده که مورد استقبال استفاده کنندگان است.

وی با بیان اینکه براساس آمار ۶۵ درصد عامل نا امنی ادارات کارکنان دستگاه ها هستند، گفت: بلایایی طبیعی با ۲۰ درصد و هکرها با ۱۵ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه  به گفته ۸۰ درصد از شرکت ها و سازمان ها پرنسل از اینترنت برای مقاصد غیرکاری به ویژه دانلود فیلم های غیراخلاقی استفاده می کنند، افزود: براساس آمار یک سوم زمان آنلاین بودن کارکنان در ساعت کاری برای فعالیت های غیر کاری صرف می شود.

وی  به وجود برخی نواقص و کمبودها در حوزه امنیتی دستگاه های اجرایی اشاره و تأکید کرد: متاسفانه در بسیاری موارد مسئولان دستگاه های اجرایی هیچ نظارتی بر روی خروج اطلاعات سازمان خود ندارند.

وی بی احتیاطی و نبود شناخت و آگاهی کافی در خصوص چگونگی استفاده از فضای مجازی را  خطرات و آسیب های ناشی از استفاده از این فضا عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات در این حوزه نیازمند حساسیت و توجه ویژه مسئولان و مردم هستیم.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید