Performancing Metrics

درگیری مرگبار در کمپ ترک اعتیاد | اتاق خبر
کد خبر: 365994
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 17:13
متخصص سم زدایی یکی از کمپ های ترک اعتیاد در جاده خاوران به اتهام قتل مرد معتاد از سوی ماموران پلیس دستگیر شد. تحقیقات از متهم همچنان ادامه دارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، ۸ مرداددماه یک مورد فوت بیماران داخل کمپ ترک اعتیاد منطقه خاور شهر – جاده محمودآباد به کلانتری ۱۷۷ خاورشهر اعلام شد .با حضور مأمورین کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه ، موضوع به اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

با حضور کارآگاهان اداره دهم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل و انجام بررسی های اولیه، آثار متعدد جراحت ناشی از درگیری در قسمت هایی از سر و صورت متوفی شناسایی، پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک تشکیل و پرونده به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهرری در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی متهم پرونده 

تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت که متوفی علی (۳۷ ساله) ۶ مرداد ماه برای انجام اقدامات درمانی به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کرده که پس از گذشت دو روز پس از مراجعه ی خود یعنی ۸ مردادماه با مسئول اتاق سم زدایی به نام پیمان (۴۵ ساله) و توسط این شخص مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به حالت بیهوش روی زمین افتاده است.

اظهارات شاهدان 

تعدادی از بیماران داخل کمپ ترک اعتیاد که شاهد صحنه درگیری متوفی و پیمان  بودند، در اظهارات خود اعلام کردند  که پس از بیهوش شدن علی دکتر پیمان به همراه چند نفر از همکارانش اقدام به انتقال متوفی به داخل اتاق سم زدایی کرده و در آنجا ضمن شستشوی سر و صورت خون آلود متوفی سعی به هوش آوردن وی با استفاده از آب را داشته است (علت خیس بودن سر متوفی در زمان بررسی جسـد) که موفق به این کار نشده و پس از اطلاع از مرگ متوفی از محل کمپ متواری شده است.

دستگیری متهم 

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه پیمان در شرق تهران – خیابان استخر ، به این محل مراجعه و پس از اطمینان از حضور متهم ، وی را روز ۲۷ مردادماه دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی، در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت: من در داخل کمپ ، مسئول فیزیکی و [ سم زدایی] هستم ؛ ۷ مردادماه بود که مقتول احساس بی قراری کرد ؛ از من درخواست یک لیوان چای کرد که چای و سیگار در اختیارش گذاشتم اما با این وجود شروع به ایجاد سر و صدا کرد که با صحبت آرام شد ؛ مجددا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد بود که متوفی شروع به سر و صدا کرد ؛ یکی از بیماران قصد داشت تا با صحبت کردن او را آرام کند که اینبار متوفی شروع به فحاشی کرد . قصد آرام کردن شرایط را داشتم که ناگهان مقتول حمله ور شد و چند ضربه مشت به سمت من پرتاب کرد ؛ در همین زمان سر متوفی را بگونه ای گرفتم که مابین سینه و داخل دستانم قرار گرفت و با همان وضعیت روی زمین نشستم که پس از چند لحظه متوجه شدم متوفی هیچ حرکتی ندارد . زمانی که متوفی را رها کردم ، او روی زمین افتاد ؛ با کمک تعدادی از بچه های کمپ او را داخل اتاق سم زدایی برده و سعی کردم تا با ریختن آب بر روی سر ، وی را به هوش بیاورم اما متوفی دیگر نفس نمی کشید.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم صادر و متهم  برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . 

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید