Performancing Metrics

شترها منشاء سرماخوردگی انسان بوده اند | اتاق خبر
کد خبر: 366119
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 10:20
منشاء سرماخوردگی انسان مانند سندرم مرگبار تنفسی خاورمیانه معروف به بیماری 'مرس' از یک حیوان بوده است.

اتاق خبر: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ظاهرا منشاء اولین سرماخوردگی انسان از یک شتر بوده است.

به این ترتیب منشاء سرماخوردگی انسان مانند سندرم مرگبار تنفسی خاورمیانه معروف به بیماری 'مرس' از یک حیوان بوده است.

این کشف توسط محققان بیمارستان دانشگاهی بن در آلمان بدست آمده است این محققان در حال بررسی بیماری مرس بودند که به این کشف غیرمنتظره ای دست یافتند.

پروفسور«کریستین دروستن» یکی از این محققان گفت: ما درجریان مطالعه بیماری مرس حدود یک هزار شتر را در زمینه « کروناویروس» بررسی کردیم و متوجه شدیم که در شش درصد آنها پاتوژن های مرتبط با ویروس 'HCoV-229E' وجود دارد که ویروس شایع سرماخوردگی در انسان است و از این کشف بسیار متعجب شدیم.

درمقاله ای که در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده ، آمده است که محققان با مطالعه نمونه های ویروس سرماخوردگی این شترها متوجه شدند که این ویروس ها قادر به آلوده کردن انسان ها نیز هستند.

با این حال این آزمایشات نشان دادند که هیچ خطر آشکاری از یک همه گیری جدید سرماخوردگی وجود ندارد زیرا سیستم ایمنی ما از پیش علیه این ویروس توسط نسخه انسانی این بیماری مسلح شده است.

تصور می شود که شماری از بیماری های انسانی ابتدا سایر حیوانات را آلوده کرده اند و بعد به صورت اتفاقی از لحاظ ژنتیکی جهش یافته اند و خصیصه هایی پیدا کرده اند که آنها را قادر به آلوده ساختن انسان ها کرده است.

نمونه این بیماری ها آنفلوانزا است که تصور می شود از پرندگان جهش یافته و انسان ها را آلوده کرده است.

منبع: عصر  ایران

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید