Performancing Metrics

دسترسی دائمی به انرژی با توربین بادی میکرو | اتاق خبر
کد خبر: 366142
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 12:10
توربین بادی میکرو تنها دو پوند (907 گرم) وزن دارد که بنابر ادعای فربر 40 درصد سبک‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود است و هنگامی که جمع می شود به اندازه یک چتر جا می گیرد.

اتاق خبر: برای زمان هایی که یک پاوربانک یا شارژر خورشیدی قابل استفاده نیستند، نیروی باد می تواند روشی کارآمد برای شارژ گوشی هوشمند باشد. بر همین اساس، نیلز فربر توربین بادی میکرو را توسعه داده است که ایده ساخت آن از تجربه شخصی وی هنگام سفرهای طولانی و تمام شدن باتری دستگاه های قابل حمل شکل گرفته است.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، نیلز با تعدادی از کوه‌نوردان، صخره‌نوردان، و فیلم‌سازان در تماس بوده و با آنها نیز درباره تجربیات شخصی‌شان، الزامات و شرایط آب و هوایی معمول پرسش هایی را مطرح کرده است. بیشتر این افراد به استفاده از پنل های خورشیدی اشاره داشته اند. اما وابستگی کامل به انرژی خورشید نیز منطقی نیست زیرا هنگامی که دسترسی به آن وجود ندارد با مشکل مواجه خواهید شد. ایده توربین بادی قابل حمل برای این افراد هیجان انگیز بوده اما به این نکته اشاره داشته اند که اندازه بسته، وزن و راحتی استفاده از آن عوامل بسیار مهمی محسوب می شوند.

توربین بادی میکرو تنها دو پوند (907 گرم) وزن دارد که بنابر ادعای فربر 40 درصد سبک‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود است و هنگامی که جمع می شود به اندازه یک چتر جا می گیرد. راه اندازی این توربین بادی نیز به لطف محور تلسکوپی که پره های توربین را باز می کند و مشابه با مکانیزم یک چتر است بسیار آسان صورت می گیرد.

پس از راه اندازی، این توربین بادی می تواند در صورت وزش باد با سرعت 11 مایل در ساعت (18 کیلومتر در ساعت) پنج وات نیرو تولید کند و قابلیت ذخیره انرژی را نیز دارد. توربین بادی میکرو دارای بسته باتری یکپارچه شده 24 وات ساعت است که همانند یک بافر بین بارهای ورودی و خروجی عمل می کند و همچنین امکان ذخیره انرژی برای استفاده در آینده را فراهم می کند.

منبع: عصر ایران

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید