Performancing Metrics

ادغام اتحادیه‌های صنفی در دستور کار سازمان صنعت و تجارت خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 366895
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395 - 21:11
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: به منظور ساماندهی اتحادیه‌های صنفی دارای فعالیت‌های مشابه و همگن، افزایش بهره‌وری، تقویت بنیه مالی و کارآمدی بیشتر آن‌ها مقرر شد

اتاق خبر: ابوالقاسم کوره‌چینی اظهار کرد: امیدواریم با ادغام و چابکسازی، اتحادیه‌ها عملکرد مناسبتری داشته و از نظر کیفی نیز ارتقاء یابند.

وی افزود: داشتن فعالیت‌های صنفی مشابه و همگن، نداشتن بنیه مالی کافی برای ایفای وظایف قانونی و نداشتن حداقل نصاب اعضا برای تشکیل اتحادیه از جمله مواردی است که ضرورت ادغام یک اتحادیه را نشان می‌دهد.

کوره چینی تصریح کرد: بر اساس این قانون، کار بررسی وضعیت اتحادیه‌های صنفی استان توسط کمیسیون‌های نظارت بر سازمان‌های صنفی در هر شهرستان آغاز شده است و ادغام اتحادیه‌ها بر اساس تصمیم و تشخیص این کمیسیون انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۰۵ هزار اتحادیه صنفی در استان فعالیت می‌کنند که در صورت تصمیم و تشخیص کمیسیون نظارت و داشتن شرایط لازم، اتحادیه‌های مربوطه ادغام خواهند شد.

کوره چینی گفت: کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی از اعضای مختلفی برای تصمیم‌گیری متشکل شده است که شامل نمایندگان و روسای اداراتی همچون سازمان صنعت و تجارت، اتاق اصناف، اتاق تعاون، تعزیرات حکومتی، بهداشت، شورای اسلامی، اداره استاندارد، استانداری و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید