Performancing Metrics

تورم قوانین باعث شده قوانین به نحو احسن اجرا نشود | اتاق خبر
کد خبر: 367634
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 17:45
نماینده رزن در مجلس:
نماینده مردم رزن در مجلس گفت: تورم قوانین در کشور منجر شده مسئولان در اجرای قوانین با مشکلاتی مواجه شوند.

اتاق خبر: حسن لطفی در آئین تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان رزن، عنوان کرد: با وجود اینکه ۲۵۰ سال از عمر قانونگذاری کشور فرانسه می‌گذرد، ۲ هزار و ۸۰۰ عنوان قانونی مصوب شده اما در ایران که ۱۱۰ سال از عمر قانونگذاری آن می‌گذرد، ۱۱ هزار عنوان قانونی وجود دارد که تعدد قوانین باعث شده قوانین به نحو احسن اجرا نشود و مردم با مشکلات متعددی مواجه شوند.

 وی ادامه داد: مشکل دیگری که در حوزه اجرا وجود دارد، بزرگ بودن مجموعه دولت است که مجلس درصدد بر طرف کردن این مسائل است تا بتواند مجموعه دولت را کوچک کند.

لطفی افزود: مجموعه دولت ۸۰ درصد بودجه جاری کشور را به خود اختصاص داده و تنها ۲۰ درصد از بودجه جاری کشور به مسائل عمرانی تخصیص می‌یابد که با وجود کمبود بودجه در راستای خدمت‌رسانی به مردم، باید به تبیین برنامه دقیق پرداخته شود که این امر با همت مسئولان امکان‌پذیر است تا از بودجه عمرانی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم توانسته با وجود همه مشکلات تورم را به کمتر از 10 درصد برساند و اکنون شاهد رشد اقتصادی چهار درصدی هستیم.

لطفی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای کمک به دولت مصوباتی را ایراد کرده که دریافت وام ۵ هزار میلیارد دلاری از کشور روسیه برای توسعه بزرگراه‌ها و راه‌آهن از آن جمله است.

وی اظهار کرد: افزون بر مشکلات عمده‌ای که در سطح کشور با آن مواجه هستیم مشکلات متعددی نیز در سطح شهرستان رزن وجود دارد که بیکاری از جمله معضلات اساسی شهرستان بوده و همچنین وجود مشکلات اقتصادی که معیشت مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید