Performancing Metrics

بانک اطلاعاتی به تفکیک جنس نیاز اساسی کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 367744
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1395 - 04:20
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، داشتن بانک داده ها و اطلاعات به تفکیک جنس را از نیازهای اساسی کشور دانست.

اتاق خبر: سوسن باستانی افزود:یکی از درخواست های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اختصاص بودجه ای مناسب برای تهیه آمارها به تفکیک جنس است.
وی با بیان اینکه هر دستگاه و سازمان آماری در حوزه فعالیت های خود دارد، ادامه داد: سازمان ملل و دستگاه های بین المللی به این آمارها متکی نیستند و آمارهایی برای آنها قابل استناد و پذیرش است که توسط مرکز آمار هر کشور ارائه شود.
به گفته باستانی، آمارها در مرکز آمار هر کشور آمایش، بعضا شاخص سازی و سپس در تحلیل ها استفاده می شوند.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور، در دسترس نبودن بانک اطلاعاتی جامع و کامل به تفکیک جنس است، زیرا برای تهیه گزارش هایی نظیر مطالبات زنان به این آمارها نیاز است.
وی اضافه کرد: مرکز آمار به درخواست معاونت امور زنان و خانواده، برای در اختیار گذاشتن آمار مدیران زن در سطوح مختلف پاسخ داد، داده های مورد نیاز تا سال 1386 موجود است و از آن پس آمار به تفکیک جنس به دلیل نداشتن بودجه، متوقف شده و تنها آمار کلی مدیران به تفکیک جنس موجود است.
باستانی با تاکید بر ضرورت تهیه چنین آماری در کشور گفت: برای سازمان های بین المللی آمار دستگاه ها دقیق و قابل استناد نیست.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید