Performancing Metrics

گزارش های یونیسف در زمینه وضعیت کودکان در کشورهای جنگ‌زده متاثرکننده است | اتاق خبر
کد خبر: 368039
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 08:38
یک وکیل دادگستری:
یک وکیل دادگستری گفت: حوادثی که در سال‌های اخیر در رابطه با کشتار کودکان رخ داده نشان می‌دهد که هیچ کشوری از گزند تروریسم در امان نیست و اگر ریشه آن خشکانده نشود، فجایعی که امروز در سوریه، عراق، یمن و ... اتفاق می‌افتد، می‌تواند در کشورهای دیگر نیز رخ دهد

اتاق خبر: حسن کیا با اشاره به حقوق کودکان درزمان جنگ گفت: متاسفانه تداوم جنگه‌ای داخلی در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله سوریه، عراق، یمن و... و حضور فعال گروه‌های تروریستی و تکفیری سازماندهی شده مانند داعش و ... در این منازعات موجب به خاک و خون کشیده شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه و غیر نظامی در این کشورها شده است. در این بین زنان و کودکان بدلیل آسیب‌پذیری بیشتر قربانی خشونت سازمان یافته بوده‌اند.

وی افزود: این فجایع خصوصا با انتشار عکس‌هایی از کودکان قربانی یا وحشت‌زده از جنگ دل هر وجدان بیداری را به درد می‌آورد. کودکان بجز این‌که در حملات مختلف جان خود را از دست می‌دهند قربانی سوءاستفاده‌های مختلف جنسی و ... می‌شوند. خبر استفاده گروه‌های تروریستی از کودکان زیر پانزده سال برای انجام عملیات انتحاری که آخرین آن در یک عروسی در ترکیه اتفاق افتاد و داعش مسئولیت آن را پذیرفت تنها یکی از این موارد است.

وی یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم و فجایعی که اتفاق افتاد سازمان ملل تشکیل و قسمتی از آن به حمایت از کودکان اختصاص یافت که به یونیسف معروف شد. وظیفه یونیسف کمک و حمایت از کودکان در سراسر جهان از طریق ارتقای سطح آموزش و معیشت آن‌ها خصوصا در کشورهای کمتر توسعه یافته و جنگ زده بود و کارهای مثبت بسیاری نیز توسط این صندوق در اقصی نقاط جهان صورت پذیرفت. بودجه این صندوق بوسیله کمک‌های مالی اعضای عضو آن از جمله کشور ما تامین می‌شود. یونیسف در سال‌های اخیر گزارش‌هایی در خصوص وضعیت کودکان در کشورهای جنگ زده‌ای همچون سوریه منتشر کرده که بسیار متاثر کننده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: مشکلی که پیش روی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی وجود دارد، عدم التزام برخی کشورهای جهان به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین است و این‌که در جنگ‌های اخیر خاورمیانه با گروه‌های تروریستی و شبه نظامی روبرو هستیم که اساسا التزامی به قوانین بین‌الملل ندارند و نهادهایی مانند یونیسف در اجرای اهداف خود با موانع جدی روبرو هستند.

وی در پایان با بیان این‌که  «تنها راه حل در این زمینه اجماع آرای جهانی کشورها در مبارزه با تروریسم بین‌المللی است»، گفت: حوادثی که در سال‌های اخیر رخ داده نشان می‌دهد که هیچ کشوری از گزند تروریسم در امان نیست و اگر ریشه آن خشکانده نشود، فجایعی که امروز در سوریه، عراق، یمن و ... اتفاق می‌افتد، می‌تواند در کشورهای دیگری نیز رخ دهد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید