Performancing Metrics

70درصد تسهیلات بانک توسعه و تعاون مختص تعاونی هاست | اتاق خبر
کد خبر: 368507
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 12:29
سرپرست بانک توسعه و تعاون:
رسالت اجتماعی بانک توسعه و تعاون تامین منابع مالی بخش تعاون است و در ابن رابطه این موسسه مالی 70 درصد از تسهیلات بانکی خود را به تعاونی ها اختصاص داده است.

اتاق خبر: سرپرست بانک توسعه و تعاون گفت: بیش از 100هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که برگزاری نمایشگاه هایی از این دست کمک می کند تا این تعداد واحد ها که اغلب بنگاه های کوچک و متوسط هستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و برای تولیدات خود بازاریابی کنند.

حجت الله مهدیان با تاکید بر اینکه تعاونی ها در کشور مظلوم واقع شده اند اظهار داشت: واحدهای تعاونی با حضور در این نوع نمایشگاه ها می توانند با خریداران ارتباط مستقیم برقرار کنند.

وی تصریح کرد: رسالت اجتماعی این بانک مطابق اساس نامه تامین منابع مالی بخش تعاون است به این  شکل که بانک توسعه تعاون مکلف شده 70 درصد از تسهیلات بانکی خود را به تعاونی ها اختصاص دهد.

سرپرست بانک توسعه و تعاون در این خصوص توضیح داد: در اغلب موارد  در نمایشگاه هایی که به این صورت برگزار می شود این مجموعه حضور فعال داشته است تا از این طریق بتواند با مخاطبان اصلی خود که واحدهای تعاونی هستند ارتباط نزدیک تری برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه مالی در سال 94 توانست بیش از 27 هزار میلیارد ریال به مشتریان خود تسهیلات پرداخت کند گفت: نزدیک به 72 درصد این رقم به بخش تعاونی ها اختصاص داشت، همچنین طی 5ماه گذشته حدود 13 هزار میلیارد تسهیلات عرضه شده که بالغ بر 70 در صد آن سهم تعاونی ها بوده است.

مهدیان در خصوص شیوه بازپرداخت نسهیلات ارائه شده با تعاونی ها تشریح کرد: اغلب تا سقف 5 سال این تسهیلات بازگردانده می شوند که به شکل سرمایه در گردش است.

سرپرست بانک توسعه و تعاون در مورد شرایط بانک ها در پسابرجام اظهار داشت: گره هایی که در مراودات بین المللی وجود داشت تا حد  زیادی گشوده شده است، به عنوان مثال بانک توسعه تعاون در حال حاضر توانسته با 10 بانک خارجی روابط مالی برقرار کند که پیش از برجام این امر ممکن نبود.

وی در خصوص اجرای بانکداری اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این سبک بانکداری به شکل کامل اجرا نمی شود اما بخشی از آن به درستی انجام می شود . لذا برگذاری نمایشگاه های سالانه کمک می کند که این زنجیره اجرایی تکامل پیدا کند تا طی سال های  آتی به هدف اصلی خود یعنی اجرای تمام وکمال بانکداری اسلامی دست یابیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مولفه هایی باید رعایت شود تا بانکداری اسلامی به خوبی نهادینه شود گفت: حذف ربا ، حذف سود از پیش تعیین شده و همچنین رعایت قوانین بانکداری اسلامی می تواند نظام بانکداری کشور را به این نوع از بانکداری نزدیک کند.

احسان احمدی

نظرات
ADS
ADS
پربازدید