Performancing Metrics

مسئله امام موسی صدر، بحث ملی، عربی، اسلامی و جهانی است | اتاق خبر
کد خبر: 368777
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 07:35
رئیس پارلمان لبنان:
«نبیه بری» در مراسم سی‌وهشتمین ساگرد ربوده شدن امام موسی صدر، تاکید کرد: مسئله امام موسی صدر مسئله‌ای ملی، عربی، اسلامی و جهانی است و نمونه‌ای از مظلومیتی است که ۳۸ سال ادامه داشته است.

اتاق خبر: نبیه بری در این مراسم که در شهر «صور » لبنان  برگزارشد، گفت: امام صدر به لیبی سفر کرد تا قذافی را از بازیچه قرار دادن لبنان و از آتش افروزی در آن بازدارد، ولی قذافی زشت‌ترین و عجیب‌ترین عملیات آدم‌ربایی و سلب آزادی را در حق او و ۲ همراهش انجام داد.

وی اظهار کرد: مسئله امام موسی صدر مسئله‌ای ملی، عربی، اسلامی و جهانی است و نمونه‌ای از مظلومیتی است که ۳۸ سال ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بر هیچکس ثابت نشده که زندگی هیچ یک از این ۳ عزیز پایان یافته باشد گفت: نه برای ما و نه برای دیگران، نه در لیبی پس از انقلاب، نه در لبنان، نه رسمی و نه غیر رسمی، نه علنی و نه سری. شایعاتی درباره این‌که ما اطلاعاتی را پنهان کرده و فاش نمی‌کنیم دروغ است و ناشی از منافع شخصی برخی افراد است.

رئیس پارلمان لبنان افزود: ما اجازه عادی سازی روابط با لیبی را قبل از همکاری جدی و ثابت درباره قضیه امام موسی صدر و ۲ همراهش نخواهیم داد.

نبیری تاکید کرد: کمیته رسمی پیگیری اصول و قواعد منطقی را در فعالیت خود رعایت می‌کند و مورد اعتماد کامل ما است. این کمیته با توجه به وضعیت نامستقر لیبی دیدارهایی با مسئولان لیبی در کشورهای همسایه آن داشته است و علی‌رغم سختی‌ها در ماه فوریه سفری به لیبی کرده است. دیدارهای این کمیته در دفتر دادستان کل لیبی انجام شده و اطلاعات و مستنداتی، بر مبنای تفاهم‌نامه مشترک، میان دو هیئت لبنانی و لیبیایی تبادل شده است. کمیته با هیچ مسئول سیاسی یا پارلمانی دیدار نکرده و ارتباط آن تنها با دفتر دادستان کل لیبی است.

وی افزود: طرف لیبیایی هنوز هیچ اظهار یا اشاره‌ای که بر خلاف مسلمات ما باشد صادر نکرده است.

رئیس پارلمان لبنان در پایان افزود: موضوع هانیبال قذافی مسئله‌ای قضایی است. او چند روز پس از دستگیری و به درخواست خانواده امام موسی صدر، مورد بازجویی بازپرس پرونده قرار گرفت و در جلسه بازپرسی برخی اطلاعات خود را فاش کرده و برخی دیگر را کتمان کرد و همین موضوع دلیل بازداشت وی است.
منبع: ایسنا
95103
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید