Performancing Metrics

صدور روادید روسیه برای تجار ایرانی تسهیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 368999
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1395 - 07:02
سفیر ایران در روسیه گفت: با توافقات انجام شده جهت تسهیل در صدور روادید برای اتباع دو کشور ، امید است در آینده نزدیک مشکلات روادید برخی بازرگانانی که در مضیقه قرار داشتند، کاملا رفع گردد.

اتاق خبر:مهدی سنایی در همایش تجاری حضور پایدار در روسیه، اظهار داشت: روابط دو کشور همسایه ایران و روسیه سابقه ای ۵۰۰ ساله دارد  که این امر بیانگر ریشه دار بودن آن است اگرچه برخی زمان‌ها از نوسانات و فراز و نشیب هایی نیز برخوردار بوده است.

وی افزود: این روند در رابطه با روسیه به ویژه در دو سال اخیر بسیار چشم گیرتر بوده و شاهد نزدیکی بیشتر دو کشور در عرصه های مختلف بوده‌ایم که هشت بار ملاقات روسای جمهور دو کشور در یک سال اخیر در کنار برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و همچنین دیدارهای متعدد مقامات ارشد و وزرای مختلف ایران و روسیه به ویژه بازرگانی، تجارت و صنعت و تبادل هیات‌های مختلف بلندپایه در سطوح گوناگون و کارشناسی بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام اینکه بر این اساس می توان ادعا کرد شرایط روابط دو کشور در سطح دولتی در حال حاضر بهترین وضعیت را در طول دوران روابط دوجانبه رقم زده است، اظهار داشت: لازم است از این فرصت، بخش های خصوصی و تجاری دو کشور نهایت بهره برداری راداشته باشند.

وی تصریح کرد: امضای اسناد متعدد بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری و اقتصادی که بسیاری از آنها در حال اجرایی شدن است از یک سو و تسهیلات دولتی در نظر گرفته شده برای توسعه مناسبات از جمله خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری روسیه که به تازگی بهره برداری از آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است از سوی دیگر نشان دهنده جدیت مقامات عالی دو کشور برای نزدیکی بیشتر و توسعه مناسبات است.

سنایی با ابراز خرسندی از اینکه در شش ماهه اول سال جاری میلادی حجم تبادلات تجاری دو کشور حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است، افزود: امید می‌رود با تمهیدات انجام شده و توافقات صورت گرفته این روند برای سال‌های آتی تداوم یافته و تسریع شود که نقش بازرگانان در این عرصه بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

وی ادامه داد: افزایش میزان صدور روادید برای تجار و گردشگران دو کشور در سال جاری که رقمی در حدود ۱۰۰ درصد  را نشان می‌دهد در کنار افزایش زیاد تعداد پروازهای مابین نیز در همین راستا ارزیابی می شود.    
 
 سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: در کنار تلاش‌های انجام شده  نمی‌توان به مشکلات توسعه روابط تجاری دو کشور اشاره‌ای نکرد، عدم شناخت تجار و بازرگانان دو کشور از امکانات یکدیگر و عدم آشنایی به مقررات تجاری کشور مقابل و همچنین عدم حل کامل مشکلات بانکی و مراودات مالی فی مابین، موانع مهمی جهت توسعه کامل تجارت دو کشور بوده اند که امید می رود با تسهیلات در نظر گرفته شده و همچنین رفع موانع موجود که با جدیت از سوی مسئولین دو کشور پیگیری می شود شاهد تحقق هدف مورد نظر باشیم.

 سنایی افزود: با توافقات و اقدامات انجام شده جهت تسهیل و تسریع در روند صدور روادید برای اتباع دو کشور بویژه در بعد تجاری که روند اجرایی آن آغاز شده است، امید می رود در آینده نزدیک مشکلات روادید که بعضا در گذشته برخی از ایرانیان مسافر و بازرگانان را در مضیقه گذاشته بود، کاملا رفع گردد.  

 وی با بیان اینکه اکنون فرصت در دست تجار  است تا با ارزیابی صحیح از توانایی‌ها و امکانات خود و طرف‌های تجاری از فرصت پیش آمده حداکثر بهره برداری را برای رفع نیازهای کشور و همچنین صادرات محصولات ایرانی داشته باشند، اظهار داشت: بخش‌ها و سازمان‌های دولتی کشور در سال های اخیر با رایزنی‌ها و امضای اسناد مختلف سیاسی و تجاری حداکثر تلاش خود را جهت ایجاد زمینه توسعه روابط تجاری فراهم کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید