Performancing Metrics

بهره گیری حداکثری از ظرفیت تولید داخل درصدر تکالیف اقتصادمقاومتی است | اتاق خبر
کد خبر: 370326
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 21:21
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهره گیری حداکثری از ظرفیت تولید کشور، در صدر تکالیف اقتصاد مقاومتی است و انتظار است که مسئولان و متولیان امر در بخش های مختلف به آن جامه عمل بپوشند.

اتاق خبر:سید مهدی مقدسی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطوح مختلف جامعه در پایان امسال موظف هستند که از عملکرد خود در قبال سیاست های اقتصاد مقاومتی به مقام معظم رهبری گزارش بدهند و دغدغه اینجانب به عنوان دبیر فراکسیون اقتصاد مقاومتی این است که راهبردهای ماندگار و اثرگذار در این حوزه ارائه شود.
وی، با ابراز نگرانی از برخی تصمیم ها در واردات تجهیزات و ماشین آلات ریلی و راه سازی گفت: در شرایطی که شرکت های داخلی مادرتخصصی نظیر واگن پارس اراک و هپکو ، توان تامین نیاز کشور در بخش های مختلف را با محصولات کیفی دارند، واردات این تجهیرات محلی از اعراب ندارد.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدورمجوز ورود 200 دستگاه ماشین آلات نو و دست دوم راهسازی از عراق برای استان کردستان و 600 دستگاه واگن از کشور روسیه، افزود: شرکت های مادر تخصصی واگن پارس و هپکو در سایه حمایت های مالی به راحتی توان تامین نیاز کشور را دارند و انتظار است که با واگذاری قراردادها به صنایع داخلی زمینه رونق تولید و خروج آن ها از رکود مهیا شود.
مقدسی گفت: به عنوان نماینده خانه ملت از اقدامات دولت با قاطعیت حمایت می کنم و توقع است که در شرایط حساس پس از برجام ،فرصت سازی برای صنایع داخلی از کف نرود و با حساسیت جلوی هر تصمیم مغایر با راهبردهای اقتصاد مقاومتی گرفته شود.
وی افزود: دولت و مجلس هر دو با دلسوزی در جهت رفع معضلات جدی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی بسیج شده اند و نیاز است که در سطوح کلان تدابیری اندیشیده شود تا پیمانکاران عمده با قراردادهای داخلی جان بگیرند و در زنجیره صنایع زیردستی نیز کارسازی کنند.
مقدسی عنوان کرد:صنایع ریلی و تجهیزات ساز سنگین در اراک در گذشته نه چندان دور گل سرسبد تولید در خاورمیانه بودند و با تجدید نظر در سیاست ها و حمایت های مالی و کارسازی می توان رونق در تولید را به آن ها بازگرداندو بازتاب آن را در ایجاد اشتغال و تولید ثروت برای کشور دید.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید