Performancing Metrics

ملی‌پوشان نداری‌ها را فراموش کنند | اتاق خبر
کد خبر: 370581
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 05:24
اصغری مقدم:
سرمربی - بازیکن تیم دبیری تبریز اظهار کرد ملی‌پوشان باید نداری‌ها را فراموش کنند.

تیم ملی فوتسال

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جواد اصغری مقدم درباره حضور تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در جام جهانی، اظهار کرد: جام جهانی بزرگترین رویداد فوتسال است، چرا که این رشته المپیک ندارد و بازی‌های جام جهانی هر چهار سال یک بار از حساسیت بالایی برخوردار است. تمام تیم‌ها  برنامه‌ریزی چهار ساله برای مسابقات دارند، اما ایران تدارک مناسبی برای جام جهانی نداشت. همه این را می‌دانند و نیازی به بازگو کردن آن نیست، اما هر چه بوده دیگر گذشته و باید ملی‌پوشان با تمرکزشان در بازی‌ها بدرخشد.

وی افزود:  اسپانیا سخت‌ترین حریف ما در گروه ما است و مراکش راحت‌ترین آن. اگر در گروه دوم شویم می‌توانیم به جمع 8 تیم و حتی چهار تیم برتر جام صعود کنیم. به‌ هر حال  کاری از دست‌مان بر نمی آید، جز این که برای آنها دعا کنیم و امیدواریم با درخشش در مسابقات فوتسال را از وضعیت فعلی نجات دهد.

کاپیتان سابق تیم‌ ‌ملی فوتسال درباره این که تیم‌ ‌ملی  در حال‌ حاضر نسبت به جام جهانی 2012 از آرامش بیشتری برخوردار است، گفت‌: در دوره قبل به دلیل خط خوردن من و وحید شمسایی برخی حواشی به وجود آمد. البته من سه ماه در اردوی تیم حضور داشتم و از فهرست نهایی خط خوردم. هنوز هم نمی‌دانم کادرفنی در  جام جهانی 2012  با دعوت از من به دنبال چه بود. من با تجربه 140 بازی ملی، سه ماه در اردو  حضور داشتم و کادرفنی مرا در روز آخر خط زد. اگر مرا  به لحاظ فنی قبول نداشتند چرا دعوت کردند و اگر به لحاظ بدنی مشکل داشتم قطعا در سه ماه می‌توانستم به آمادگی برسم. به‌ هر حال دیگر این مسائل به تاریخ پیوسته و الان امیدوارم تیم‌ ‌ملی  که از کادرفنی و بازیکنان خوبی بهره می‌برد به موفقیت برسد. قطعا ملی‌پوشان از امکانات و نبود بازی‌های تدارکاتی گلایه دارند، اما  اینها نباید  به بهانه تبدیل شود. بازیکنان باید با غیرت و تعصب خود  نشان دهند که فوتسال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیا دارد.

اصغری مقدم که یکی از ستاره‌های تیم‌ ‌ملی در جام جهانی 2008 برزیل بود، به ملی‌پوشان  ایران در کلمبیا توصیه کرد: جام جهانی  جای اشتباه نیست. کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند بزرگترین تنبیه را برای تیم به دنبال داشته باشد. بازیکنان باید بدون استرس و با بیشترین تمرکز  کمترین اشتباه را داشته باشند. فوتسالیست‌های ایرانی این توانایی را دارند که هر لحظه نتیجه‌ بازی را عوض کنند. برخی از  بازیکنان ما با وجود این که  برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا می‌کنند تجربه بالایی در تیم‌ ‌ملی و لیگ دارند.

سرمربی بازیکن تیم دبیری تبریز درباره ضعف تیم‌ ‌ملی در دفاع گفت‌:  ترکیب دفاعی تیم‌ ‌ملی در زمان سرمربیگری خسوس تفاوت زیادی کرد. ما سه نفره دفاع می‌کردیم و تاکتیک خاصی داشتیم، اما زمان می‌برد تا ناظم الشریعه این تاکتیک را عوض کند. شاید این تاکتیک در تیم‌های ضعیف جواب دهد، اما ما نمی‌توانیم مقابل اسپانیا با سه بازیکن دفاع کنیم. با این حال فکر می‌کنم کادرفنی و بازیکنان تیم با هوش‌تر از این حرف‌ها هستند و جلوی اسپانیا سعی می کنند ابتدا دفاع کرده و سپس برای گلزنی برنامه‌ریزی کنند.  ضمن این که اسپانیا به خاطر بازی‌های اخیرش با ایران از ما ترس دارد و ایران قطعا تیم دست و پا بسته‌ای برابر آنها نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید