Performancing Metrics

فرمانده لشگر سوم ارتش سومالی در موگادیشو کشته شد | اتاق خبر
کد خبر: 371583
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1395 - 06:33
«محمد روبلی» فرمانده لشگر سوم ارتش سومالی و ۷ نفر از همراهانش در پی انفجار بمب در جنوب موگادیشو پایتخت این کشور کشته شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از الیوم السابع، یکی از فرماندهان امنیتی بلندپایه ارتش سومالی به همراه شماری از نزدیکانش بر اثر انفجاری در پایتخت این کشور کشته شدند.

بر اساس این گزارش «محمد روبلی» فرمانده لشگر سوم ارتش سومالی و ۷ تَن از همراهانش در پی انفجاری در جنوب موگادیشو پایتخت سومالی جان خود را از دست دادند.

مسئولین امنیتی اعلام کردند که احتمالا این فرمانده ارشد ارتش سومالی بر اثر انفجار بمب کشته شده است. احتمال می رود که گروه تروریستی الشباب این اقدام تروریستی را انجام داده باشد.

عناصر گروه تروریستی الشباب ۵ سال پیش از موگادیشو پایتخت سومالی بیرون رانده شدند اما از آن زمان به بعد حملاتی را علیه دولت این کشور که مورد حمایت جامعه بین المللی است، انجام می دهند.

گفتنی است الشباب که از گروه های تروریستی وابسته به القاعده به شمار می آید، سال ها است در سایه سکوت دولت های غربیِ به ظاهر مبارز با تروریسم؛ برای سرنگونی حکومت سومالی به بهانه تشکیل حکومت اسلامی به اقدامات تروریستی در این کشور مبادرت ورزیده و تا کنون تعداد زیادی از شهروندان غیر نظامی در این کشور را کشته و یا مجروح کرده است.

94105

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید