Performancing Metrics

اصناف هیچ گاه از روحانیت، ولایت و رهبری فاصله نگرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 372515
تاریخ انتشار: 4 مهر 1395 - 14:32
رییس اتاق اصناف ایران گفت: اصناف هیچ گاه از روحانیت ، ولایت و رهبری فاصله نگرفته اند و همواره در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته و دارند.

اتاق خبر:علی فاضلی روز یکشنبه در سومین همایش ملی اصناف، طلایه داران ایثار و پیشگامان اقتصاد مقاومتی که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: اصناف نخستین گروهی هستند که دعوت امام خمینی (ره) را لبیک گفتند.

وی ادامه داد: اصناف در دوران دفاع مقدس در سه جبهه حاضر شدند که یکی درگیری های فیزیکی بود که بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم کرد، دوم تامین و تدارک جبهه های جنگ و سوم در بحث تعمیر و نگهداری ادوات و تجهیزات جنگی بود که کارهای خارق العاده ای انجام داد.

فاضلی که در پنجمن روز هفته دفاع مقدس با عنوان ” اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی” سخن می گفت، اظهار کرد: امروز دشمن در عرصه های اقتصادی و فرهنگی وارد شده که اصناف در دو بخش طلایه دار مبارزه با دشمن هستند.

وی گفت: اصناف در عرصه اقتصادی به واسطه کثرت جمعیتی و حضور در جای جای کشور ، می توانند در بخش فرهنگی حرف نخست را بزنند چون اصناف سربازان عرصه اقتصادی هستند.

فاضلی همچنین بر لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در عمل و نه شعار تاکید کرد و افزود:

اصناف در جهت اشتغالزایی نقش مهمی دارند که باید از سوی مسئولان مورد حمایت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در روزهای نخست دفاع مقدس ، نیروهای مردمی و سپاه در بدترین شرایط و بدون داشتن تسلیحات روز نظامی جنگیدند و موفق شدند دستاوردهای زیادی را ایجاد کنند .

وی گفت: امروز برای مقابله با دشمن باید تقویت رهبری و تقویت سپاه را در دستور کار اصلی برنامه ها قرار بدهیم و مراقب باشیم دشمن در اصناف نفوذ نکند .

در این مراسم همچنین غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تاکید بر این که در سال اقتصاد مقاومتی وظیفه ی ما عدم تبعیت از دشمنان نظام است، اظهار داشت: اگر بازار و اصناف بدانند که دشمن اقتصادی در کمین ماست، دیگر به سراغ فروش کالای خارجی نمی روند.

وی افزود: دشمن در حملات نظامی علیه کشور ما شکست خورده و هم اینک نقطه ی ضعف ما را در مباحث اقتصادی می داند و قصد نابودی ما را دارد؛ بنابراین ساده اندیشی است که فکر کنیم در این مقطع دشمن به ما کمک می کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه جهاد کبیر را در مقطع فعلی به معنای عدم تبعیت از دشمن و رونق بخش تولید داخلی عنوان کرد و ضمن اشاره به همدلی مردم در دهه ۶۰ و انتقاد از اشرافی گری و سود طلبی در جامعه در شرایط فعلی،  گفت: در دهه ۶۰ این احساس به میان آمد که در بین ما دشمنی وجود دارد و به همین دلیل همه یک دل شدند اما متاسفانه هم اکنون فکر می کنیم که دیگر دشمنی وجود ندارد.

وی همچنین راه اندازی بسیج اتاق اصناف ایران را مورد اشاره قرار داد و در ادامه با یادآوری فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه اصناف بازوان قدرتمند نهضت هستند، گفت: بسیج بازوی قدرتمند اصناف است و همدلی میان بسیج و اصناف باید بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

وی در پایان این خبر را اعلام کرد که پس از ۳۵ سال بسیج تجار کشور راه اندازی شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید