Performancing Metrics

موافقت وزیر تعاون با عضویت اتاق اصناف ایران در شورای عالی کارفرمایی | اتاق خبر
کد خبر: 372805
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 15:58
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: اصناف علاوه بر یک گروه اقتصادی ، یک گروه مهم اجتماعی هم هستند ضمن اینکه ساحت فرهنگی اصناف قابل کتمان نیست.

اتاق خبر:  علی ربیعی در ششمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران که روز دوشنبه در هتل فردوسی تهران برگزار شد، در خصوص پیشنهاد فاضلی رییس اتاق مبنی بر عضویت اتاق اصناف در شورای عالی کارفرمایی گفت: حتما در شورای عالی کار این موضوع را انجام خواهم داد و حتی پیشنهادهای بالاتری برای اتاق اصناف دارم.

وی افزود: پیشنهاد می کنم حل مشکلات بیمه ای اصناف در قالب تفاهمنامه ای بین دو دستگاه انجام شود و نماینده اتاق اصناف به عنوان بازرس بیمه تعیین شوند و این وظیفه به خود اتاق اصناف واگذار شود. وزارت تعاون در این زمینه آمادگی دارد.

ربیعی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ هیات تشخیص در کشور داریم و می خواهیم که اتاق اصناف هم در این هیات ها نماینده داشته باشد. این مسئله مورد تشویق حاضران در اجلاس قرار گرفت. وزارت تعاون در این زمینه آمادگی دارد که آموزش های لازم را بدهد.

وی با طرح دیگر پیشنهادات وزارت تعاون توضیح داد: یکی از طرح هایی که اکنون در دست بررسی است، این است که ۲۲۰۰ میلیارد تومان پول بیمه بیکاری را وارد چرخه تولید و تولید را تقویت کنیم که این مسئله به نفع بنگاه های کوچک و صنوف خواهد بود. پیش بینی می شود که با همکاری بانک رفاه ، این موضوع تا یک ماه آینده به سرانجام برسد.

وزیر تعاون با اشاره به معافیت حق بیمه کارگاه های زیر پنج نفر ، بر لزوم بازنگری به منظور تقویت این کارگاه ها تاکید کرد و آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای همکاری دو طرف درحوزه تعاون و دیگر حوزه ها اعلام داشت.

ربیعی با بیان اینکه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش اقتصادی اکنون پس از سه سال نتیجه داده و پیش بینی می شود که امسال شاهد رشد اقتصادی بالاتری نسبت به پیش بینی های فعلی داشته باشیم.

وی اصناف را پرچمدار امور خیریه خواند و با اشاره به برنامه های وزارت تعاون در خصوص حمایت های بیشتر از کودکان بی سرپرست،  خانواده های دارای ۲ معلول بیشتر و همچنین زنان سرپرست خانوار، خواستار کمک های اصناف برای مشارکت در این خیر جمعی شد.

ربیعی با بیان اینکه دولت روحانی به اصناف اعتماد دارد، گفت: شبکه اصناف به دلیل تاثیرگذاری ، بیشترین تاثیر را در الگوی رفتاری دارد ضمن اینکه نمی توان نقش سیاسی اصناف را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: شبکه اصناف از تولید تا توزیع برای کشور اهمیت دارند و زنجیره مهمی را در اقتصاد تشکیل می دهند و در حوزه اجتماعی نیز در مقایسه با دیگر بخش های اقتصادی کشور ، بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

ربیعی همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک دستگاه چند وجهی خواند و تصریح کرد که این وزارتخانه نیز از جهت های مختلف با اصناف در ارتباط است که از جمله می توان به حوزه تعاون، روابط کار و اشتغال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال در اولویت برنامه های دولت آقای روحانی است، همکاری همه دستگاه ها را خواستار شد و گفت: درباره اشتغال، موضوع بهره‌وری و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از اصول پایداری آن مورد تاکید قرار گرفته که لازم است در این خصوص  یک فصل مشترک بین اتاق اصناف و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شود.

ربیعی افزود: از جمله برنامه های وزارت تعاون ، ایجاد یک زنجیره کامل از بنگاه‌های خرد و کوچک در اقتصاد کشور است تا علاوه بر افزایش بهره‌وری، قدرت رقابت‌پذیری آ‌نان افزایش یابد.

وزیر تعاون آسیب های وارده ناشی از قاچاق کالا را سنگین خواند و گفت: قاچاق کالا به تولید داخلی آسیب وارد کرده که لازم است در این خصوص فکری شود.

ربیعی با تشریح ظرفیت‌های بخش تعاون کشور برای ارائه خدمات صنوف اظهار کرد: در این خصوص صندوق سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران در خدمت اصناف هستند.

منبع:  اتاق اصناف 

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید