Performancing Metrics

تقوی: باید قوانین بازدارنده در جام حذفی وضع شود | اتاق خبر
کد خبر: 373236
تاریخ انتشار: 8 مهر 1395 - 06:55
واکاوی انصراف تیم‌ها از جام حذفی و تبعات آن بر فوتبال باشگاهی
سومین مرحله جام حذفی تیم‌های لیگ برتری در حالی از فردا آغاز می‌شود که چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی از این مسابقات انصراف دادند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سومین مرحله از جام حذفی فوتبال ایران از فردا با اضافه شدن تیم‌های لیگ برتری و دسته یک آغاز می‌شود اما امسال هم قبل از شروع مسابقات چند تیم مانند صنعت نفت آبادان، سپیدرود رشت، استقلال اهواز، خیبر خرم‌آباد، نیروی زمینی ارتش و احتمالا سیاه جامگان از این مسابقات انصراف دادند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تیم قهرمان جام حذفی به راحتی پس از پنج، شش پیروزی می‌تواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد و تمامی این اتفاقات موجب کاهش اهمیت جام حذفی شده است.

محمد تقوی درباره انصراف تیم‌ها از حضور در مسابقات لیگ برتر در حالی که هیچ قوانین بازدارنده‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: من این مورد را قبول دارم و هیچ قانونی برای جلوگیری از این اتفاقات وجود ندارد. ما به جای برنامه‌ریزی فقط سوال را پاک می‌کنیم. باید مشکل را از ابتدا حل کنیم. تیم‌های فوتبال، شش‌ها و ریه‌های فوتبال ایران هستند ولی ما به باشگاه‌ها نمی‌رسیم. باشگاه‌های ما مشکلات مالی دارند و یک بازی بیشتر هم موجب افزایش مشکلات آنها می‌شود.

او اضافه کرد: تیم‌های فوتبال ما نسبت به گذشته ضعیف و ضعیف‌تر شده‌اند. در گذشته تیم‌های ما کم بودند اما کمتر با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا در کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا و آلمان این اتفاقات رخ نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: در این مسابقات در ازای هر پیروزی جوایزی برای تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود و باشگاه‌ها از توان زیادی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود برخوردار هستند اما در ایران تیم‌ها با چهار پنج میلیارد در مسابقات حاضر می‌شوند که واقعا این پول بسیار کم است. از طرفی انصراف تیم‌ها از بار فنی این مسابقات کم می‌کند و بهترین راه برای حل این مشکلات توجه به فوتبال باشگاهی است.

تقوی همچنین در واکنش به اینکه چرا در مسابقات جام حذفی مانند مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌هایی که از حضور در مسابقات انصراف می دهند جریمه و محرومیت اتخاذ نمی‌کنند، تاکید کرد: هر چقدر سطح مسابقات بالاتر می‌رود حساسیت‌ها افزایش می‌یابد. در فوتبال ایران هم باید با وضع قوانین مناسب از این اتفاقات جلوگیری کنیم. البته برخی از بازیکنان و تیم‌ها توان شرکت در چند تورنمنت را ندارند برای مثال لسترسیتی سال قبل قهرمان انگلیس شد اما امسال نمی‌تواند این اتفاق را تکرار کند چرا که آنها درگیر مسابقات لیگ قهرمانان اروپا هستند و تمرکز و قدرت لازم برای موفقیت در همه مسابقات را ندارند.

او در پایان گفت: برای بزرگتر شدن باید مسیر را هموار کرد و بازیکنان باید سختی‌های بسیاری ببینند. تا زمانی که برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشیم وضعیت همین است و تیم‌ها به راحتی از جام حذفی انصراف می‌دهند.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید