Performancing Metrics

پولسازی یک شرکت آلمانی با زعفران ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 373594
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 04:50
زعفران که زمانی توسط پادشاهان ایرانی پرورش می‌یافت و تصور می‌رفت نیروی شفابخش دارد، اکنون به منبع پولسازی یک شرکت آلمانی کوچک تبدیل شده که برای تولید و فروش محصولات زعفرانی، میلیونها تن از این ادویه را از ایران وارد می کند.

اتاق خبر: مایکل ثابت، یک مدیر بازرگانی ایرانی-آلمانی که شش سال قبل کار در بانک را برای تاسیس شرکت Miasa GmbH رها کرد و اکنون هر سال درآمدش را دو برابر می کند، درباره فعالیتش گفت: ما تلاش می کنیم روح زعفران و جادویی که دارد را تسخیر کنیم.

ثابت یکی از مدیران شرکتهای آلمانی است که پس از پایان تحریمهای هسته ای، گشایش فرصتهای بزرگی را در ایران می بینند. شمار زیادی از این مدیران که تمایل زیادی به احیای روابط تجاری دارند، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان را در دومین سفرش به ایران همراهی خواهند کرد.

ثابت در این باره گفت: آلمان همواره روابط خوبی با ایران داشته و تصور می کنم این روابط همچنان گسترش پیدا خواهد کرد و امیدوارم پایان تحریمها اجازه دهد صادرات افزایش پیدا کرده و تاثیر مثبتی بر واردات داشته باشد.

شرکت Miasa زعفران مرغوب در مقادیر زیاد برای کاربران صنعتی فراهم می کند و همچنین ۲۰ محصول مختلف از نمک دریایی، عسل، برنج و حتی قهوه زعفرانی تولید می کند که از طریق وب سایت این شرکت یا در فروشگاههای لوکس به فروش می رسند.

به گفته این مدیر آلمانی، فعالیت Miasa به دلیل تقاضای فزاینده برای محصولات با چاشنی زعفران، به سرعت رشد می کند. سوئد یکی از بزرگترین مصرف کنندگان زعفران است زیرا این ادویه در غذاهایی که در کریسمس تهیه می شوند، نقش اساسی دارد.

وی حتی تلاش کرد در آلمان زعفران پرورش دهد اما به سرعت متوجه شد که در مقیاس کوچک نمی‌تواند میزان مورد نیاز برای استفاده صنعتی را تولید کند.

ایران حدود ۹۰ درصد از زعفران دنیا را تولید می کند اما صدها سال قبل در قرون وسطی، آلمان، اتریش، سوییس و ایتالیا هم تولیدکنندگان مهمی بودند.

ایده تاسیس Miasa پس از اینکه پدر ایرانی و مادر آلمانی آقای صابت یک بسته زعفران از سفر به ایران برای وی سوغات آوردند، شکل گرفت و باعث شد وی این ایده را عملی کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید