Performancing Metrics

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن تاسیس شد | اتاق خبر
کد خبر: 373840
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 16:15
آغاز دور تازه همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن

با تصویب هیات رییسه اتاق ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن تاسیس شد. پیش‌بینی می‌شود، با تشکیل این اتاق مشترک فعالیت‌های اقتصادی دو کشور وارد مرحله تازه‌ای شده و کسب‌و‌کار فعالان اقتصادی دو کشور به شکل مطلوب‌تری سامان یابد.
 مهدی پورقاضی عضو هیات موسس اتاق مشترک ایران و ژاپن گفت: ژاپن همواره یکی از شرکای مهم تجاری ایران بوده است و برخی از صنایع بزرگ ایران از جمله پتروشیمی، با تکنولوژی ژاپن در کشور ساخته شده است. وی با بیان اینکه تا پیش از تحریم‌ها، ژاپن جزو ده کشور اول طرف تجاری ایران بود، افزود: تحریم‌ سال‌های اخیر باعث شد که در مناسبات اقتصادی دو کشور شکاف ایجاد شود اما در دوره پسابرجام شاهد کمرنگ شدن این شکاف هستیم و حال با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن، نسبت به بهبود روابط اقتصادی و بازگشت دو کشور به مناسبات گرم گذشته، بسیار خوش‌بین هستیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با اشاره به منفی شدن نرخ بهره در ژاپن، افزود: این اتفاق منجر به آن شده است که سرمایه‌گذاران ژاپنی به سمت بازارهای خارج از این کشور سوق یابند و با توجه به نیاز اقتصاد و صنعت ایران به سرمایه‌گذاری خارجی، ایران می‌تواند خاستگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاران ژاپنی باشد.
رضا قنبری عضو و نماینده هیات موسس اتاق مشترک ایران و ژاپن  نیز با  اعلام تاسیس و پذیرش اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن، افزود: عضویت شرکت‌ها و بنگاه‌‎های اقتصادی و صنعتی که سابقه همکاری با ژاپن را دارند،در این اتاق مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که حضور این بخش از بنگاه‌ها می‌تواند به توان اولیه اتاق مشترک در مسیر توسعه برد-برد مناسبات دو کشور قدرت فزاینده‌ای دهد. ایشان همچنین استفاده از دانش و توان بالای بهره‌وری بنگاه‌های ژاپنی و به‌کارگیری آن در صنایع کشور را یکی از اهداف تشکیل این اتاق مشترک عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن، سعی داریم با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موسسات ژاپنی، تشکل‌ها و بنگاه‌های عضو این اتاق مشترک را در راستای احیای بهره‌وری، ارتقای  کیفیت و دانش فنی و نیز رفع مشکلات زیست‌محیطی تقویت کنیم. وی اظهار امیدواری کرد که اتاق مشترک ایران و ژاپن، با ارائه خدمات نوین و هم‌سو با توسعه صنعتی کشور، گام بلندی در مسیر همکاری‌های اقتصادی و فنی دو طرف بردارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید