Performancing Metrics

جزئیات واگذاری ۱۵۰۰میلیارد تومانی دولت | اتاق خبر
کد خبر: 373947
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 16:56
مشاور سازمان خصوصی‌سازی در تشریح جزئیات واگذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سهام دولت گفت: ۹ شرکت با قیمت پایه ۱۵ هزار میلیارد ریال به صورت مزایده واگذار و نتایج اولیه آن ساعت ۱۷ امروز اعلام می‌شود.

اتق خبر: جعفر سبحانی با تشریح جزئیات برگزاری دومین مزایده بزرگ سازمان خصوصی‌سازی در سال ۹۵ گفت: این مزایده ساعت ۱۴ امروز برای ۹ شرکت به قیمت پایه ۱۵ هزار میلیارد تومان برگزار می‌شود که  در قالب آن، مجموعه شرکت‌ها و بنگاههایی که دولت در آنها سهام دارند، به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: بر این اساس، ۴ کشتارگاه کشور به مزایده گذاشته می‌شوند که شامل کشتارگاه اقلید فارس، یاسوج، ایلام و جونقان شهرکرد است که مجموع ارزش قیمتی پایه آنها ۴۵ میلیارد تومان بوده و سهام آنها ۱۰۰ درصد دولتی است که به بخش‌خصوصی واگذار می‌شوند. شرایطی که برای واگذاری این کشتارگاهها در نظر گرفته شده، به صورت ۵ درصد نقد و اقساط ۸ ساله با سود مصوب هیات عالی واگذاری به میزان ۱۴ درصد بوده که به نظر شرایط مناسبی است.

وی تصریح کرد: البته در کنار این، ۹۲ درصد از سهام شرکت نساجی قائم‌شهر نیز به میز مزایده گذاشته می‌شود که قیمت پایه آن، ۲۹ میلیارد تومان بوده و به صورت ۵ درصد نقد و اقساط ۸ ساله در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه دو شرکت خیلی بزرگ دولتی از جمله مجتمع صنعتی اسفراین به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان و لوله‌گستر اسفراین به قیمت پایه ۲۷۵ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ۱۰ درصد نقدی و اقساط ۷ ساله واگذار می‌شوند که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت است.

سبحانی همچنین از واگذاری شرکت پالایش پارسیان سپهر نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد سهام متعلق به دولت در این شرکت واگذار خواهد شد که قیمت پایه آن، ۱۳ میلیارد تومان است؛ ضمن اینکه شرکت پیمانکاری زیربنایی نیز با قیمت پایه ۴۲ میلیارد تومانی در فهرست واگذاری امروز قرار دارد. بر این اساس، در مجموع قیمت پایه این ۹ شرکت، ۱۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال است که امیدواریم به توانمندسازی بخش‌خصوصی و حضور و فعالیت آن در عرصه‌های اقتصادی کمک کرده و به شکوفایی و رونق اقتصادی بیانجامد.

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: مزایده امروز ساعت ۱۴ امروز برگزار می‌شود و البته روز گذشته آخرین فرصت برای ارایه پاکت‌های قیمت پیشنهادی از سوی متقاضیان بود؛ امروز پاکت‌ها بازگشایی شده و حدود ساعت ۱۷ هم نتایج آن اعلام می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید