Performancing Metrics

آلمان اعمال نفوذ ایران و روسیه برای پایان جنگ در سوریه را خواستار شد | اتاق خبر
کد خبر: 374826
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 10:46
دولت آلمان روز جمعه از روسیه و ایران به عنوان حامیان اصلی دولت بشار اسد خواست تا از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ در سوریه استفاده کنند.

اتاق خبر: استفن زایبرت، سخنگوی دولت دولت آلمان در یک نشست خبری دراین باره گفت: ما معتقدیم که ایران و روسیه ملزم هستند تا از نفوذ خود در رژیم اسد استفاده کرده و از گسترش جنگ و خشونت و رنج مردم غیرنظامی سوریه جلوگیری کنند.

او هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دولت آلمان از اعمال تحریم علیه روسیه برای انجام بمباران‌ها در سوریه حمایت کرده است؟ اظهار کرد: دولت همه گزینه‌ها را بررسی می‌کند اما اولویت نخست آلمان دستیابی به آتش‌بس در سوریه است.

در عین حال فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با بیان این که هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که ما در حالت فوق‌العاده‌ای در سوریه و حلب به سر می‌بریم تاکید کرد: کارگروه مربوط به سوریه با وجود قطع تماس‌های آمریکا و روسیه باقی خواهد ماند.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در نشست خبری در خصوص اوضاع انسانی در سوریه گفت: تعلیق توافق آمریکا و روسیه منجر به از هم پاشیدگی گروه بین‌المللی حمایت از سوریه که متشکل از بیش از ۲۰ کشور است، نمی‌شود. توقف مذاکرات میان این دو کشور در خصوص آتش بس سوریه  شکست بزرگی است.

استفان دی میستورا در نشست خبری در خصوص اوضاع انسانی در سوریه گفت: ما نیازمند نهادی هستیم که با کارایی بیش‌تر آتش‌بس در سوریه را در آینده حمایت می‌کند. وجود  ۹۰۰ تروریست از جبهه النصره در میان ۲۷۵ هزار شهروند "بهانه ساده‌ای" برای تخریب شرق شهر حلب است.

دی‌میستورا افزود: امکان دارد طی دو ماه شاهد تخریب کامل حلب باشیم.

او افزود: تمامی موسسات در شرق حلب مورد هدف قرار گرفته و بسیاری از افراد نیازمند کمک‌های پزشکی فوری هستند. نزدیک به ۲۰۰ تن از مردم حلب نیازمند خروج از این شهر برای دریافت کمک‌های فوری هستند.

فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: ما هیچ مذاکراتی با جبهه النصره نداریم. اما من از آن‌ها می‌خواهم سرنوشت ۲۷۵ هزار تن را به اصرار برای حضورشان در شرق حلب گره نزند.

فرستاده سازمان ملل از نیروهای وابسته به جبهه النصره خواست از حلب خارج شوند و حتی آمادگی خود را برای همراهی شخصی خود با آن‌ها تا حومه ادلب اعلام کرد تا درگیری‌ها در حلب متوقف شود و جان غیرنظامیان به خطر نیفتد.

از سوی دیگر، یان ایگلاند، مشاور امور انسانی کارگروه سازمان ملل درباره سوریه در کمک به شهروندان سوریه شکست خوردیم. ۲۷۵  هزار شهروند در شرق حلب محاصره شده‌اند. حملات در بیمارستان‌های حلب و مدارس و نانوایی‌ها از زمان آغاز جنگ در سوریه بدتر است. ما هنوز به پاسخی رسمی از سوی دمشق در خصوص طرحمان برای ورود به مناطق محاصره شده در سوریه دست نیافتیم.

وی افزود: طی دو هفته گذشته ۳۷۶  تن در شرق حلب کشته و ۱۲۶۶ تن زخمی شده‌اند و باید صدها زخمی از شرق حلب بیرون برده شوند.

این در حالی است که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران دیپلماسی را تنها راه حل بحران سوریه دانست.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که استفاده از گزینه‌های غیردیپلماتیک در حل بحران سوریه را محتمل دانسته بود، گفت که "شش سال جنگ، کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع، تخریب تمامی زیرساخت‌ها و آوارگی مردم سوریه، بی‌حاصلی توسل به خشونت، خونریزی و توسعه و ترویج تروریسم  را به اثبات رساند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کورک الماسیان، تحلیلگر سیاسی و خبرنگار سوری نیز گفت: اعلام آمریکا مبنی بر تعلیق همکاری‌ها با روسیه یک اشتباه بزرگ بود.

وی ادامه داد: واشنگتن به نظر می‌رسد که خواهان پایان خشونت‌ها در حلب نیست و از وضعیت موجود راضی است و از جبهه النصره حمایت می‌کند. در حالی که روس‌ها و سوری‌ها به دنبال آزادی این شهر به هر قیمت ممکن هستند.

به گفته او، آمریکایی‌ها وادار به تعلیق همکاری‌ها با روسیه شدند زیرا از سوی متحدان‌شان در خاورمیانه تحت فشار بودند.

جنگ در حلب تاکنون هزاران قربانی گرفته و حملات هوایی روسیه و ارتش سوریه به شرق حلب که در آن تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، ادامه دارد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید