Performancing Metrics

تلاش تاکاتا برای گریز از ورشکستگی | اتاق خبر
کد خبر: 375356
تاریخ انتشار: 19 مهر 1395 - 19:40
شرکت تولید ایربگ تاکاتا که نقص فنی موجود در ایربگ های تولید شده توسط این شرکت منجر به بزرگ ترین فراخوان تاریخ صنعت خودروسازی جهان شد، اخیرا با مؤسسه حقوقی «Gotshal & Manges» قرارداد همکاری امضا کرد تا از خدمات این مؤسسه در زمینه فروش یا ورشکستگی احتمالی

به گزارش اتاق خبر به نقل از بلومبرگ و به نقل از افراد نزدیک به «تاکاتا» این شرکت ژاپنی ممکن است برای محافظت از واحد تولیدی خود در ایالات متحده نیازمند اقدام قانونی و حفاظتی دادگاه شود. به گفته این افراد اگرچه تا به امروز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است، اما مدیران ارشد شرکت تولید ایربگ «تاکاتا» به دنبال یافتن خریداران احتمالی این شرکت ژاپنی هستند. در این راستا «ژارد لوی» سخنگوی شرکت «تاکاتا» از هرگونه اظهار نظر در رابطه با اقدامات اخیر این شرکت و احتمال فروش آن و همچنین استفاده تاکاتا از خدمات مؤسسه حقوقی «Gotshal & Manges» خودداری کرد.

مدیران شرکت ژاپنی تولید ایربگ «تاکاتا» که به دلیل تولید میلیون ها ایربگ معیوب ناچار به فراخوان آنها شده اند، به دلیل هزینه سنگین تعویض ایربگ های معیوب با نمونه های سالم قصد دارند تا این شرکت را به فروش رسانده و در همین چارچوب در حال بررسی پنج پیشنهادی هستند که تاکنون به دست شان رسیده است. گفتنی است ایربگ های معیوب تولید شده توسط این شرکت تاکنون منجر به کشته شدن دست کم ۱۶ نفر در تصادفات و همچنین تعداد قابل توجهی مصدومیت شده که در همین راستا پرونده های بی شماری در سراسر جهان علیه این شرکت ژاپنی طرح شده است.

لازم به ذکر است که ایربگ های معیوب شرکت «تاکاتا» در طول زمان کیفیت خود را از دست داده و عملکرد آن با اخلال مواجه می شود. گزارش های منتشر شده در این ارتباط حاکی از انفجار ایربگ های تولیدی تاکاتا درون کابین خودرو شده که این مسئله خسارات و صدمات جبران ناپذیری را به رانندگان خودروهایی که ایربگ های تولیدی «تاکاتا» روی آنها نصب شده، وارد آورده است.

به منظور بهبود وجهه این شرکت ژاپنی و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای جبران خسارت های وارده، مدیران بلندپایه شرکت «تاکاتا» در اوایل سال جاری میلادی قرارداد همکاری را با شرکت «Lazard Ltd» که یک شرکت فعال در حوزه ارائه مشاوره های مالی و تجاری است، منعقد کرد تا به تدریج زمینه را برای فروش این شرکت فراهم کنند. به گفته افراد نزدیک به شرکت «تاکاتا» پیشنهاد های ارائه شده از سوی شرکت های سوئدی و آمریکایی با در نظر گرفتن ورشکستگی احتمالی این شرکت ژاپنی ارائه شده اند و این دو خریدار احتمالی با تاکید بر پیشنهاد خود حاضر به تغییر شرایط پیشنهادی شان نیستند.

در این بین مشتریان محصولات شرکت «تاکاتا» مانند جنرال موتورز، هونداموتور و فولکس واگن همگی نگران وضعیت این شرکت ژاپنی بوده و اخبار مربوط به آن را پیگیری می کنند. چرا که ممکن است به دلیل استفاده از ایربگ های معیوب «تاکاتا» به پرداخت بخشی از خسارت های ایجاد شده محکوم شوند.

شایان ذکر است که شرکت های خودروسازی تاکنون از کمک به «تاکاتا» برای عمل به تعهدات قانونی شان خودداری کرده اند اما در مقابل خواهان تأمین ایربگ، کمربند ایمنی و سایر محصولات تولید شده توسط این قطعه ساز ژاپنی هستند.

 

منبع: اخبار خودرو
94105
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید