Performancing Metrics

با انجام سرشماری دقیق برای توزیع اعتبارات دچار مشکل نمی‌شویم | اتاق خبر
کد خبر: 375859
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 08:17
نماینده خاش:
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار، محور و اساس برنامه ریزی ها برای ارتقاء بخشیدن به خدمات و رسیدن به توسعه پایدار است.

سرشماری.jpg

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی کرد افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن گامی مهم برای دستیابی به اطلاعات درست محسوب می شود تا از طریق آن بتوان برای آبادانی کشور برنامه ریزی و هزینه کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت شهرنشینان، روستائیان و عشایر به انجام مطلوب طرح سرشماری کمک می کند و شاخص‌های خدمات پس از دستیابی به آمار صحیح رشد می یابند.

وی اظهار داشت: سنجش آمار مسکن و نفوس و اشتغال، بیکاری، بهداشت، داشتن یا نداشتن بیمه، آموزش و غیره در سرشماری مورد توجه هستند.

عضو فراکسیون اشتغال و تولید مجلس بیان کرد: دولت با در اختیار داشتن آمار درست می تواند خدمات را بصورت عادلانه ارائه بدهد.

کرد گفت: آمارگیری از طرحهای ارزشمندی در کشور هست که هر پنج سال یکبار بصورت عمومی اجرا می گردد و امسال دولت با شیوه های حضوری ماموران و نیز مشارکت خانوارها از طریق اینترنت نسبت به جمع آوری اطلاعات و آمار اقدام می کند.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت این سرشماری و تأثیر مستقیم آن بر برنامه‌ریزی‌های مختلف کشور و شهرستان، شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌‎ها باید در ترغیب و هدایت مردم همه نقاط برای ثبت اطلاعات خود در سرشماری مشارکت جدی داشته باشند.

نماینده مردم خاش در ادامه گفت: سرشماری این دوره دو ویژگی مهمی نیز دارد، اول اینکه اطلاعات بیمه به آن اضافه می‌شود و دومین ویژگی اینکه در این سرشماری استفاده از کاغذ تا حدود زیادی حذف شده و تمامی مراحل به صورت سیستمی است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در زمینه اطلاع‌رسانی دولت را یاری کنند، اضافه کرد: اقدامات رسانه‌ها در طول این مدت به نحوه احسنت بوده است.

کرد اظهار کرد: اگر سرشماری به صورت دقیق انجام بگیرد ما در شاخص‌هایی که برای توزیع اعتبارات لازم است دچار مشکل نمی‌شویم چرا که داده‌های آماری این سرشماری برای ما مهم است و تمامی سیاست‌گذاری‌های دولت و نظام بر مبنای این سرشماری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید