Performancing Metrics

وزیر بهداشت: تفاوت بیمه روستایی و بیمه سلامت باید رفع شود | اتاق خبر
کد خبر: 376206
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 10:57
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کاستی های بیمه روستایی نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، اظهارکرد: تفاوتی بین بیمه روستایی و بیمه سلامت نباید وجود داشته باشد.

اتاق خبر:دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در آئین گشایش مرکز جامع سلامت شهر گوگان از توابع شهرستان آذرشهر خاطرنشان کرد: در زمان حاضر روستائیانی که از مسیر ارجاع به پزشک متخصص معرفی نمی شوند از دریافت خدمات محروم می مانند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکیدکرد: مردم باید بدون محدودیت به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و بیماران خارج از مسیر ارجاع نباید از دریافت خدمات محروم بمانند.
وی با بیان اینکه خواسته مردم از مسئولان تلاش برای برای رفع مشکلات است، گفت: رضایتمندی مردم با تلاش صادقانه مسئولان افزایش می یابد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه محدودیت منابع دولت بر کسی پوشیده نیست، اظهارکرد: با این حال دولت با تمام توان برای رفع نیازهای مردم تلاش می کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه ارائه خدمات به مردم است، ادامه داد: آذربایجان شرقی به صورت کامل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارد و به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت در این استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه بیشتر مرگ و میرها به خاطر بیماری های غیرواگیر است، گفت: مراقبان سلامت نقش مهمی در کاهش بیماری ها خواهند داشت.
دکتر قاضی زاده هاشمی شرایط بهداشتی و درمانی استان آذربایجان شرقی را مطلوب عنوان کرد و افزود: نظام سلامت و بیمه کارآمد معمولا در دوره زمانی حداقل 10 ساله دچار تحول و بهبودی می شود و تبریز و سایر شهرهای این استان، زیرساخت های مناسبی دارند و مدل ویژه ای در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای توسعه بهداشت و درمان طراحی شده که قابل تعمیم به کل کشور است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل پیشرو بودن در حوزه بهداشت و درمان از ستاد وزارت بهداشت، کمک های مناسبی دریافت می کند و امیدوارم که طرح تحول سلامت در دولت های آینده در این استان با قوت ادامه یابد و کاستی های آن برطرف شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی ضمن تاکید بر لزوم همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف با حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت، سیاسی نیست و همواره مورد مطالبه مردم بوده و هر اقدامی که انجام شود، جدا از انجام وظیفه، به عنوان امر خیر در کارنامه همه ثبت می شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر هم در این آئین با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت، گفت: اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.
محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر در حال توسعه است بر ضرورت توجه به مشکلات بهداشتی این شهرک تاکید کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: برای ساخت مرکز جامع سلامت شهر گوگان 12 میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
دکتر جعفر صادق تبریزی افزود: خیران سلامت نیز برای ساخت و تجهیز مرکز جامع سلامت روستایی گوگان 250 میلیون ریال هزینه کرده اند.
وی ادامه داد: با افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی تمام 17 هزار نفر جمعیت منطقه گوگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
در زمان حاضر 35مجتمع سلامت در استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است.
استان آذربایجان حدود سه میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید