Performancing Metrics

قوه قضاییه با زندانیان سیاسی با رافت اسلامی رفتار کند | اتاق خبر
کد خبر: 376599
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 01:08
نماینده مردم تهران درخواست کرد،
نماینده مردم تهران در مجلس از آیت‌الله آملی لاریجانی خواست تا با رافت اسلامی با زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی رفتار کند.

اتاق خبر:حجت‌الاسلام احمد مازنی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سپاه قدس که در کمک و یاری به مردم منطقه پیش‌قدم شده است، سپاسگزارم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تشکر از وزیر امور خارجه، گفت: از سرداران عرصه دیپلماسی که زمینه گفت‌وگو کشور با نظام بین‌المل را به وجود آوردند، تشکر می‌کنم.

وی خطاب به رییس‌جمهور از وی درخواست کرد  روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان‌سازی و تبدیل نیروهای پروسه‌ای به پروژه‌ای به ویژه در حوزه‌های اقتصادی سرعت ببخشید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از رییس‌جمهور خواست تا در چارچوب سیاست‌های انتخاباتی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب، هر چه سریعتر لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس بدهد تا با همکاری نهادهای نظارتی روند انتخابات اصلاح شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  اضطراری ترین مسئله کشور را تعارضات و اختلافات حاکم بر فضای سیاسی کشور دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نوعی تقسیم‌کار بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی شده است. دستگاه‌های اجرایی  به کار و فعالیت می‌پردازند و برخی نهادها در قالب شبه اپوزیسیون به تخطئه دولت بپردازند که نتیجه این رفتار در نهایت به فروپاشی سرمایه اجتماعی می انجامد بنابراین برای هماهنگی در حاکمیت و نیل به منافع ملی و کارآمدی بیشتر نظام نیازمند گفت‌وگو هستیم.

وی خواستار گفت‌وگو برای مقابله جدی با فساد سازمان یافته، فقر، فاصله شدید طبقاتی، بحران بیکاری، قاچاق کالا، آسیب‌های اجتماعی، معضلات فرهنگی و تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: برای هماهنگی با اقوام و مذاهب ایرانی و در جهت انسجام ملی نیاز به گفت‌گو داریم. برای هم‌افزایی بین حوزه‌های مختلف سرمایه انسانی، مدنی و جلوگیری از مخالفت‌های جوانان باید گفت‌وگو کرد. گفت‌وگو چاره دردهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آمادگی‌اش برای تهیه طرح گفت‌وگوی ملی سخن گفت‌ و افزود: از آنجا که مجلس مظهر حاکمیت ملی و محل حضور نمایندگان جناح‌ها و اقوام مختلف است، طرح گفت‌وگوی ملی را در پارلمان کلید بزنیم تا فرهنگ گفت‌وگو از مجلس به سایر بخش‌های کشور تسری یابد. باید از تریبون‌های رسمی با هم گفت‌وگو کنیم. مبنای این طرح هم قانون اساسی، اندیشه امام و سیاست‌های رهبری است. هدف طرح نیز حل اختلافات فکری و کمک به حل مشکلات مردم و تعالی نظام جمهوری است. در صورت موافقت هیات رییسه و موافقت نمایندگان، پیش نویس طرح را تقدیم می‌کنم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید