Performancing Metrics

نیروی‌انسانی ناکارآمد شهرداریها پنج برابر حد مجاز است | اتاق خبر
کد خبر: 376847
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 09:43
معاون وزیر کشور:
‌معاون عمرانی وزیر کشور گفت: نیروهای انسانی ناکارآمد مشغول در شهرداریها پنج برابر حد مجاز هستند.

اتاق خبر: هوشنگ خندان‌دل در نشست با شهرداران شهرهای استان سیستان وبلوچستان در زاهدان  با بیان مطلب بالا اظهار کرد: اگر نیروهای انسانی شاغل درشهرداری با تجربه و تعدادشان درست باشد، قطعا کارها بهتر پیش می‌رود.

وی در ادامه با اشاره براینکه شهرداری ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند که به وسیله مردم اداره می‌شوند، افزود: مردم نهادی را به عنوان شورای شهر را خودشان انتخاب می کنند که نباید این نهاد غیر دولتی مورد بی توجهی قرار گیرد.

او تصریح کرد: کسانی که در شورای اسلامی شهر ها خدمت می کنند و به جای مردم تصمیم می گیرند باید بدانند مسئولیت خطیری را برعهده گرفته‌اند و باید به بهترین شکل از پس آن بر بیایند.

معاون وزیرکشور با اشاره براینکه عملکرد بودجه شهر زاهدان در سال گذشته 120 میلیارد تومان بوده است خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت این شهرستان به ازای هر زاهدانی تنها 200 هزار تومان سرانه توزیع شده بود که این یک ایراد بزرگ به شمار می آید.

خندان‌دل ادامه داد: این شرایط در حالی است که سرانه یک شهروند در تهران 2 میلیون تومان است و در شهرهای کوچک مثل زاهدان 200 هزار تومان می‌شود که منصفانه نیست.

این مسئول گفت: پیامد این کار این است که مردم شهرهای کوچک برای رفع حداقل نیازهای روزمره خود به حاشیه شهرهای بزرگ بروند و جمعیت حاشیه نشین را به وجود بیاورند.

خندان دل در خصوص اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده به گونه‌ای شکل گرفته که حدود بیش از 50 درصد از بودجه در اختیار اندکی از شهرهای کشور و کمتر از 50 درصد به شهرهای کوچک برسد بیان کرد: این قانون در 2 کمیسیون مجلس به تصویب رسیده که سهم اندک تری در اختیار شهرهای بزرگ و سهم بیشتری به شهرهای کوچک برسد.

وی ادامه داد: با اصلاح مواد قانونی زمینه اختصاص بخش بزرگتر منابع حاصل بر ارزش افزوده به شهرهای کوچک تعلق خواهد گرفت که توان مالی این شهر ها افزایش پیدا خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: همانطور که انتظار می رود این سرانه باید مانند کلان شهرها توزیع شود و از آن به درستی مراقبت کرد که ماموریت این امر برعهده شورای شهر خواهد بود.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه از تدوین لایحه مدیریت شهری در دولت تدبیر و امید خبر داد و اذعان کرد: رویکرد غالب در لایحه مدیریت شهری پست دادن و وظایف محوله به شهر داری ها است.

این مسئول افزود: در این لایحه وظایف خطیری بر عهده شهرداری ها قرار گرفته که باید به آنها عمل کنند.

وی همچنین از ارائه لایحه ای برای حل مشکلات استخدامی و اداری شهرداری به دولت خبر داد و گفت: این لایحه به صورت طرح نیز مطرح شده و در حال حاضر در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات شهرداری ها کم شود باید به زمان تغییرات دقت داشته باشیم و شهر داری را به ارگانی تبدیل کنیم که نظام آن به گونه ای باشد که شائبه‌ای برای مراجعان به وجود نیاید.

خندان دل تصریح کرد: امسال لایحه مدیریت شهرداریها، لایحه درآمد پایدار و لایحه انتخاب شهرداری ها نیز تقدیم مجلس خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: 2500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت بدهی های دستگاه های دولتی به شهرداری در بودجه پیش بینی شده، همچنین امسال منابع اندکی هم به عملکرد جرائم رانندگی تخصیص داده شده است.

 

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید