Performancing Metrics

همکاری روسیه برای تاسیس نیروگاه حرارتی در بوشهر | اتاق خبر
کد خبر: 376867
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 12:26
در دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه اعلام شد
سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران، تحویل سیستم دفاعی اس 300 و آغاز ساخت فازهای بعدی نیروگاه بوشهر را از همکاری‌های جدید دو کشور نام برد و گفت: علاوه بر آن تاسیس نیروگاه‌های حرارتی در هرمزگان را در دستور کار داریم.

اتاق خبر: لوان جاگاریان روز پنجشنبه، 29 مهرماه در دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در باغ نگارستان دانشگاه‌ تهران در حال برگزاری است، با اشاره به توسعه‌ زمینه‌های همکاری بین دو کشور افزود: در سال جاری موفق به ارائه سیستم دفاعی اس ۳۰۰ به ایران شدیم.

وی همچنین ادامه داد: در سال جاری در بوشهر شاهد برگزاری مراسم آغاز ساخت فازهای بعدی نیروگاه بوشهر بودیم.

جاگاریان با تاکید بر اینکه در این مراسم مقامات روسیه نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، برنامه‌های مشخصی برای توسعه روابط بین دو کشور در زمینه تاسیس راه‌آهن و تاسیس نیروگاه‌های حرارتی در استان هرمزگان را در دستور کار داریم.

سفیر روسیه در ایران با تاکید بر اینکه این اقدامات حاصل دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها است، یادآور شد: بدون شک بدون مشارکت محققان و اساتید دانشگاه‌های دو کشور، توسعه این روابط امکان‌پذیر نبوده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با توافقات حاصل شده در این اجلاس در آینده زمینه‌های تعامل بیشتری بین دو کشور ایجاد شود، تاکید کرد: ما در چارچوب توانایی‌های خودمان کمک خواهیم کرد تا این تعاملات و همکاری‌ها افزایش یابد.

سفیر روسیه همچنین تسهیل در اخذ روادید را از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور نام برد و یادآور شد: اخیرا اعطای ویزا و روادید تسهیل شده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید