Performancing Metrics

معرفی شاسی‌بلند جدید جیلی | اتاق خبر
کد خبر: 376899
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 16:59
نکته جالب در خصوص این خودرو این است که نه تنها پایه و پلت‌فرم آن براساس ولوو XC40 ساخته شده بلکه طراحی آن نیز توسط مهندسان سوئدی صورت می‌گیرد.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از "رویترز"، خودروی شاسی بلند و کامپکت 01 تولید کشور چین است، اما کمپانی سازنده ادعا کرده که این خودرو را در حجم و تعداد بالا در اروپا و آمریکا به فروش می‌رساند. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که نه تنها پایه و پلت‌فرم آن براساس ولوو XC40 ساخته شده بلکه طراحی آن نیز توسط مهندسان سوئدی صورت می‌گیرد.

ظهور کامپکت شاسی‌بلند جیلی در 2018

این کمپانی ادعا می‌کند که 01 ارتباطی‌ترین خودروی جهان است. این خودرو در هر حالتی با اینترنت اتصال دارد و این موضوع می‌تواند چالشی بزرگ برای دیگر خودروهای بازار ایجاد کند. ویژگی‌های سامانه‌های اطلاعاتی در این خودرو باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان ایده‌های خود را به آن بیفزایند. امکان ارتباط با سامانه اطلاعاتی خودرو از طرق تلفن‌های هوشمند نیز امکان دارد. از طرفی مالکان می‌توانند از طریق تلفن همراه موقعیت و شرایط خودرو را از راه دور رصد کنند.

ظهور کامپکت شاسی‌بلند جیلی در 2018

گروه سازنده این خودرو تائید کرده جیلی 01 جدید طراحی ماژولار خود را از پلت‌فرم XC40 به ارث برده است. با این وجود اطلاعات زیادی از سامانه موتوری و پیشرانه‌های خودرو منتشر نشده است.

تصور می‌شود این خودرو از موتورهای 2 لیتری 4 سیلندر و 1.5 لیتری 3 سیلندر ولوو بهره ببرد. احتمال دارد در آینده نه چندان دور این خودروها به سامانه‌های پلاگین و هیبریدی مجهز شوند. موتورهای احتمالی این خودرو به سامانه انتقال قدرت دستی 6 سرعته و مدل‌های خودکار دو کلاچه 7 سرعته مجهز خواهند شد.

ظهور کامپکت شاسی‌بلند جیلی در 2018

01 حدود 4 هزار و 530 میلی‌متر طول، یک هزار و 654 میلی‌متر ارتفاع و یک هزار و 855 میلی‌متر عرض دارد. فاصله بین دو محور خودرو نیز به 2 هزار و 730 می‌رسد.

ظهور کامپکت شاسی‌بلند جیلی در 2018

با وجود اینکه پایه این خودرو را مدل‌های سوئدی تشکیل می‌دهند، طراحی خودرو از هویت مستقل آن در نمای عقب و جلو خبر می‌دهد. جلو پنجره در خودرو باریک شده و نوارهای متعددی آن را تزئین کرده‌اند. چراغ‌های نمای جلو باریک و کشیده شده‌اند و قوس‌های زیادی در بخش‌های مختلف مانند هواکش به وجود آمده‌اند.

ظهور کامپکت شاسی‌بلند جیلی در 2018

شرکت سازنده بر این باور است این مدل در سال 2018 رکورد جدیدی را در فروش به ثبت خواهد رساند. در صورت مفقیت این مدل شاهد ساخت نسخه‌های 02 و 03 نیز خواهیم بود.

94105

منبع: عصرایران

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید