Performancing Metrics

آلمان سرویس اطلاعاتی خود را اصلاح می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 376987
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 05:38
پارلمان آلمان قصد دارد سرویس اصلی اطلاعاتی این کشور را اصلاح کند.

اتاق خبر: منتقدان به این تغییر می گویند این اقدام به سرویس اطلاعات آلمان اختیارات بیشتری در جاسوسی از شهروندان خارجی را می‌دهد.

مجلس سفلی پارلمان آلمان یا همان بوندستاگ بر ایجاد اصلاحات جامع در سرویس اطلاعات این کشور رای داد و براساس این قانون جدید، دولت برلین بر فعالیت‌های اطلاعاتی نظارت خواهد داشت و به این سرویس اجازه داده می‌شود تا انواع مختلفی از فعالیت‌های جاسوسی را انجام دهد.

این اصلاحات در پی افشاگری ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در 2013 صورت پذیرفته است؛ اسنودن مطالبی را درباره جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی شامل سرویس اطلاعات آلمان در جاسوسی به نفع آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرد و اینکه این آژانس از متحدانش جاسوسی می‌کند. این مساله باعث شد تا کمیته پارلمان آلمان پیش نویس ایجاد اصلاحات در سرویس اطلاعاتی خود را مطرح کند.

براساس این قانون جدید سرویس اطلاعات آلمان تحت نظر گروهی مستقل شامل دو قاضی، یک دادستان و یک کمیسیونر دائمی از سوی وزارت کشور عمل می‌کند. براساس این قانون جدید همچنین جلسات سالانه سرویس اطلاعات آلمان به جای آنکه محرمانه باشد، علنی برگزار می‌شود.

از طرف دیگر، این اصلاحات به این سرویس اجازه می‌دهد تا برای جمع آوری اطلاعات مهم برای سیاست خارجی و امنیت آلمان به صورت مستقیم دست به عملیات جاسوسی در نهادها و سایر کشورهای عضور اتحادیه اروپا بزند.

این اصلاحات همچنین به سرویس اطلاعات آلمان این اجازه را می‌دهد تا با سرویس‌های اطلاعات خارجی نظیر آژانس امنیت ملی آمریکا برای مقابله با تروریسم، پشتیبانی از ارتش آلمان در عملیات‌های خارجی یا جمع آوری اطلاعات برای اطمینان از امنیت آلمان‌ها در خارج از کشور همکاری داشته باشد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید