Performancing Metrics

بیمه‌گران غربی به دنبال حضور فعال در بازار ایران | اتاق خبر
کد خبر: 377112
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 13:47
بیمه‌گران غربی در حال رسیدن به توافق با ایران برای حضور دوباره در بازار چند میلیارد دلاری کشورمان هستند، گرچه برداشته نشدن تحریم‌های بانکی مانع بزرگی درراه رسیدن به این توافق است.

اتاق خبر: رویترز در گزارشی در این خصوص نوشت: باوجود برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بانکی علیه ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی، تهران به دلیل ادامه داشتن تحریم‌های آمریکایی، تنها توانسته با چند بانک کوچک اروپایی رابطه اقتصادی برقرار کند. در مقابل، ایران گفت‌وگوهای فعال‌تری را با شرکت‌های بیمه بین‌المللی داشته تا بازار این کشور که سال گذشته ۹ میلیارد دلار ارزش داشت و به‌طور بالقوه قرار است در دهه آینده دو برابر نیز بشود، را تحت پوشش بیمه‌های بین‌المللی قرار دهد.

شرکت‌های غربی برای ازسرگیری دوباره تجارت با ایران به بیمه حمل‌ونقل و بیمه اعتبار تجارت که خطر عدم پرداخت برای کالاها را بیمه می‌کند، نیاز دارند. نایجل کوشنر، وکیل تحریم‌ها در لندن که رییس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس نیز هست، دراین‌باره گفت: «امروزه ترس از انجام معامله با ایران به‌تدریج در حال کم شدن و از بین رفتن است چراکه نسبت به بانک‌های بزرگ، جریمه‌ها کمتر متوجه شرکت‌های بیمه می‌شود. از این به بعد شرکت‌های بین‌المللی بیمه‌گر حرکات سریع‌تر و بزرگ‌تری در حوزه بانکی – حداقل در لندن و انگلستان – خواهند داشت.»

در شرایطی که ایران به دنبال افزایش میزان صادرات نفتی خود است، تأمین امنیت بیمه دریایی نیز بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گر نفت‌کش‌ها و بیمه‌های کشتی در ماه‌های اخیر به‌سرعت به سمت بازار ایران سرازیر شده‌اند.

امیرحسین زمان نیا، معاون وزیر نفت ایران بیان کرده است که بیمه‌گران بین‌المللی دیگر مشکلی برای بیمه کردن نفت‌کش‌های ایرانی ندارند. باشگاه‌های حفاظت و جبران خسارت (P&I) که بیمه‌گران دریایی متعلق به شرکت‌های حمل‌ونقل هستند، در حال حاضر پوشش بیمه لازم برای نفت‌کش‌های ایرانی و حمل‌ونقل دریایی ایران را فراهم می‌کنند.

جاناتان اندروز مدیر و رییس بخش تعهدات شرقی شرکت کشتی بخار انگلستان- که بیمه کشتی‌ها برای شرکت ملی نفت‌کش ایران و همچنین خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کرده است-  به رویترز گفت: «ما تاریخی طولانی‌ در بیمه کشتی‌های ایرانی داشته‌ایم و از اینکه خدمات خود را به اعضای سابق خود دوباره ارائه دهیم خوشحالیم.»

شرکت بیمه‌گر کشتی سکولد نیز دراین‌باره گفت: «بحث‌هایی را با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته است و هم‌اینک نیز کشتی‌های شرکت ملی نفت‌کش ایران را بیمه کرده است.»

دیگر شرکت‌های بیمه‌گر مانند استاندارد کلاب انگلستان نیز گفته‌اند که آن‌ها کشتی‌های تجاری که از ایران حرکت کرده و یا به سمت این کشور حرکت می‌کنند را بیمه کرده‌اند؛ در عین حال آنها می‌گویند که همچنان محدودیت‌هایی در پرداخت‌ها وجود دارد و نمی‌توانند از سیستم مالی ایالات‌متحده در این خصوص استفاده کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید