Performancing Metrics

از فوتبال کنار ‌می‌روم ولی سبک مربیگری‌ام را عوض نمی‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 377146
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 02:10
گواردیولا:
سرمربی منچسترسیتی به انتقادها از سبک تیم های خود پاسخ داد و بار دیگر عنوان کرد نمی‌خواهد سبک مربیگری‌اش را تغییر بدهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منچسترسیتی روزهای سختی را با پپ گواردیولا سپری می کند. آنها در چهار بازی اخیر نتوانستند طعم برد را بچشند. دو تساوی و دو باخت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا باعث شده است تا انتقادها از سبک مربیگری پپ گواردیولا به اوج خود برسد. سیتیزن ها قرار است فردا (یکشنبه) در هفته نهم لیگ برتر در خانه به دیدار ساوتهمپتون بروند تا به روند ابتدای فصل خود بازگردند.

پپ گواردیولا پیش از دیدار با ساوتهمپتون گفت: وقتی به این فکر می کنم که ممکن است فلسفه مربیگری و سبک بازی تیم هایم را تغییر بدهم، حاضر می شوم از مربیگری کنار بروم ولی این کار را انجام ندهم. می دانید چرا؟ به این خاطر که در هفت سال مربیگری توانستم 21 جام به دست بیاورم. ببخشید بچه ها ولی من به طور میانگین هر سال سه جام قهرمانی آوردم و به همین خاطر دلیلی ندارد سبک مربیگری‌ام را تغییر بدهم. نمی دانید ساختن یک تیم چقدر زمان می برد. ما تازه سه ماه است که در منچسترسیتی هستیم. در سال سوم حضور در بارسلونا و بایرن مونیخ، خیلی از سال سوم حضورم در این تیم بهتر بودیم. پس باید صبور باشیم. آیا توقع دارید در عرض سه ماه تیمم بتواند در نوکمپ بارسلونا را با چهار گل شکست بدهد؟ چنین توانایی ندارم. می خواهم از منچسترسیتی تیمی متفاوت بسازم. قرار نیست مثل بارسلونا باشیم. آنها بازیکنان و کیفیت خودشان را دارند و یوهان کرایف در فصل 90-1989 توانست پایه‌گذار چنین تیمی باشد. پس برای اینکه مثل بارسلونا باشیم، باید 10 سال وقت داشته باشیم. به همین خاطر نمی شود مثل آنها باشیم. 

سرمربی منچسترسیتی ادامه داد: اینجا با بایرن مونیخ و بارسلونا متفاوت است. بازیکنان متفاوتی در اختیار دارم. به همین خاطر این امکان پذیر نیست که بتوانیم تیمی مثل بارسلونا و بایرن مونیخ باشیم. وقت می برد تا بازیکنانم را بشناسم. خیلی در رسانه ها شنیدم که پپ قرار است به اینجا بیاید و فوتبال انگلیس را تغییر بدهد. این را فراموش کنید. قرار نیست چیزی را تغییر بدهم. برای این به منچسترسیتی آمدم تا تیمم همیشه آماده باشد و برای قهرمانی در لیگ برتر و جام های دیگر تلاش کند. فقط برای متحول کردن و تغییر منچسترسیتی اینجا هستم و کاری به دیگر اتفاق ها ندارم. 

شکست 4 بر صفر سیتی برابر بارسلونا چهارمین بازی بدون برد برای تیم گواردیولا

پپ گواردیولا در بازی منچسترسیتی و بارسلونا، سرخیو آگوئرو، بهترین گلزن خود را روی نیمکت ذخیره ها قرار داد که باعث تعجب رسانه ها شد. این مربی اسپانیایی اکنون عنوان کرد نیمکت نشینی آگوئرو در این بازی تاکتیکی بوده است.

او ادامه داد: فقط درباره حقایق و چیزهای درست صحبت می کنم و کاری به اشتباه ها ندارم. در بارسلونا چهار بر صفر شکست خوردیم. این شکست برای ما خیلی بد تمام شد. توضیحی برای نیمکت نشینی ندارم و باید بگویم که نیمکت نشینی آگوئرو کاملا تاکتیکی بود. حالا که با چهار گل برابر بارسلونا شکست خوردیم، مقصر هستم ولی اگر می توانستم پیروز شوم، الان مربی باهوش و فوق العاده بودم. یادتان بیاید که بعد از 10 دیدار، همه خبرنگاران از کسب چهار عنوان قهرمانی در این فصل از طرف منچسترسیتی خبر می دادند ولی همان موقع من گفتم که تیم برای قهرمانی در لیگ برتر آماده نیست. اکنون که در چهار دیدار پیروز نشدیم، باید بگویم این قسمتی از یک پروسه است. باید صبور باشیم. نه بعد از 10 دیدار باید ادعای قهرمانی داشت و نه بعد از چهار دیدار بدون برد، ناامید بود. به هیچ وجه قهرمانی آسان نیست و آسان هم به دست نمی آید. هیچ کس چنین چیزی نگفته است که قرار است به راحتی قهرمان شویم. در باشگاه خوبی هستم و حمایت خوبی نیز از من در باشگاه صورت گرفته است. می‌خواهیم بهترین روند ممکن را در ادامه فصل داشته باشیم. می‌دانیم بازی بعد از این چهار دیدار، خیلی دشوار است. در همان بازی منچسترسیتی می خواستم ونسان کمپانی را به بازی بفرستم ولی او قبل از بازی به من گفت از نظر روانی شرایط بازی در چنین بازی حساس و سختی را ندارد. این چهار بازی تاثیر بدی روی ذهن بازیکنان ما گذاشته است ولی بهترین راه برای بیرون آمدن از این بحران، این است که در دیدار خانگی برابر ساوتهمپتون به برد برسیم.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید