Performancing Metrics

کتاب‌هایی که پس از مرگ نویسندگانشان منتشر شدند | اتاق خبر
کد خبر: 377177
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 07:33
رمان‌هایی در فضای ادبیات دیده می‌شود که پس از مرگ نویسنده اثر منتشر شدند.

به گزارش اتاق خبر، برخی رمان‌ها در فضای ادبیات وجود دارند که پس از مرگ نویسنده اثر منتشر شده‌اند. از جمله این آثار کتاب «بیگانه اسرار آمیز» اثر مارک توآین است. نویسنده این کتاب را در زمان حیات خود در سه نسخه به رشته تحریر در آورده بود. 

این کتاب در یک نسخه شش سال پس از فوت این نویسنده منتشر شد که ظاهرا از به هم چسباندن سه نسخه کتاب تهیه شده بود. 

کتاب دیگر «آخرین عشق تایکن» اثر فیتز جرالد است. این کتاب یک سال پس از مرگ نویسنده توسط دوستش ادموند ویلسون به چاپ رسید. جرالد پیش از مرگش در سال ۱۹۴۰ میلادی موفق شد هفده فصل از سی فصل در نظر گرفته شده کتاب «عشق آخرین تایکون» را تمام کند.  این نویسنده در پایان زندگی پیچیده ، قابل توجه و خلاقانه خود بر حواشی هالیوود متمرکز شد. شاید به نظر برسد که چنین کاری در سطح شخصیتی چون فیتزجرالد نیست، اما مطمئنا این تمرکز الهام‌بخش آخرین اثرش بوده است. 
 
کتاب «اصل لائورا» اثر ولادمیر ناباکوف عنوان کتاب دیگری است که پس از مرگ نویسنده اش منتشر شد. این نویسنده معتقد بود کتاب نیمه نوشته باید پس از مرگ از بین برود. اما این کتاب آخرین اثر او پس از مرگش در سال ۱۹۷۷ میلادی از بین نرفت. اثر در صندوق امانات یک بانک نگهداری می‌شد و پسر ناباکوف قصد داشت آن را منتشر کند. سرانجام این کتاب در سال ۲۰۰۹ میلادی منتشر شد. 

اثری از ارنست همینگوی با عنوان «باغ عدن» نیز از جمله همین آثار بود. نگارش این کتاب در سال 1946 میلادی آغاز شد اما هیچگاه این اثر در زمان حیات نویسنده منتشر نشد. این اثر تا زمان مرگ نویسنده همچنان ناتمام بود و تا 25 سال بعد همچنان منتشر نشد. این کتاب در هنگام چاپ با حذف هایی روبرو شد که دوستداران همینگوی را ناراحت کرد. این اثر داستان زوج جوانی به نام‌های دیوید و کارتین بورن است که در ماه عسل خود با یکسری رویدادهای ناخوشایند و زنجیره‌ای مواجه می‌شوند. 

کتاب «برج عاج» اثر هنری جیمز نیز جزء آثاری قرار می گیرد که پس از مرگ نویسنده اثر منتشر شد. هنری جیمز یکی از آن نویسندگان است، که با اشارات ادبی و رئالیسم موجود در آثارش اکنون به عنوان یکی از بهترین منتقدین عصر خود شناخته می شود. برج عاج نیز چنین کتابی است – داستان ثروت های بی نهایت و نتایج به بار آمده از این ثروت در دو خانواده و به وجود آمدن طبقات صنعتی – با مرگ جیمز در سال 1916 اثر ناتمام ماند، اما یک سال بعد منتشر شد. 

کتاب «شاه رنگ پریده» اثر دیوید فاستر والاس نیز از جمله این آثار به شمار می رود. این نویسنده پس از انتشار کتابش با عنوان « شوخی بی پایان » نگارش کتاب دیگری را آغاز کرد. عنوان این اثر «شاه رمگ پریده بود» و نگارش آن تا زمان مرگ نویسنده ادامه داشت. والاس تنها 500 صحفه کتاب را نوشته بود که به گفته خودش تنها یک سوم اثر را شامل می شد. با این حال این اثر در سال 2011 پس از بازبینی منتشر شد. 
 
آلبر کامو نیز اثری با عنوان «نخستین انسان» دارد که پس از مرگ وی منتشر شد. در سال 1960، آلبر کامو در حالی در حادثه ی رانندگی کشته شد که مشغول نوشتن احتمالا رئالیستی ترین و شاید شخصی ترین اثرش بود. این کتاب داستانی بر اساس کودکی کامو در الجزیره است.

نویسنده در این کتاب به بررسی منتقدانه شرایط کلونی سازی، روابط خانوادگی و سیاست به همراه تجربیات اصیل کودکانه می پردازد. دختر آلبر کامو نسخه دست نویس اثر را بازنویسی کرد و سرانجام آن را در 1994 به چاپ رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید