Performancing Metrics

ضرورت سیاست‌گذاری برای ورود به نسل پنجم ارتباطات | اتاق خبر
کد خبر: 377221
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 16:30
قائم مقام مدیرعامل همراه اول، با اشاره به سرویس‌های متعددی که نسل پنجم ارتباطات می‌تواند ایجاد گفت: ایران باید از همین امروز به فکر مدل‌های جدید سیاست‌گذاری‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه باشد.

اتاق خبر: حمیدرضا نیکوفر اظهار کرد: امکانات نامحدودی که نسل جدید اینترنت‌های تلفن همراه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ملاحظات فرهنگی و امنیتی را به ویژه در حوزه حفظ حریم شخصی و اطلاعاتی فردی آنها در پی دارد که باید از هم اکنون برای این موارد برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری صورت گیرد.
وی ادامه داد: بدون توجه به این موارد، صرف ورود یک جدید به کشور به تکنولوژی توسعه پایدار منجر نمی‌شود و ممکن است زمینه‌های فرهنگی و قانونی بهره‌گیری از جنبه‌های مختلف آن وجود نداشته باشد.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به زمان‌بر بودن دستیابی بشر به تکنولوژی ۵G گفت: ایران نیز می‌توان در فرایند تحقق این تکنولوژی نقش داشته باشد و با دیگر کشورها همکاری کند.
نیکوفر تحقق نسل پنجم ارتباطات را نیازمند فعالیت‌ها و گفت‌وگوهای بین ‌رشته‌ای دانست و افزود: فعالان و متخصصان رشته‌های مختلف صنعتی باید در مورد این تکنولوژی و کاربردهای آن گفت‌وگو کنند و به زبان مشترکی برسند.
وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات گفت: برگزاری چنین سمینارهایی برای گفت‌وگو و تبادیل نظر متخصصان و دست اندرکاران امور مخابراتی لازم است.

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تله‌کام

قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به افزایش ریسک‌پذیری اپراتورها برای سرمایه‌گذاری‌ در امور مختلف بیان کرد: باید توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در تله‌کام و برنامه‌ریزی برای بازگشت سرمایه در مدت معقول وجود داشته باشد.
نیکوفر افزود: تله‌کام از جمله امور زیربنایی کشور است که در توسعه اهمیت بسیار زیادی دارد و اکنون حتی کشورهای نفت‌خیز نیز در حال سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.
وی ادامه داد: از تله‌کام می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله افزایش بهره‌وری، آموزش، بهداشت و ایجاد تحول در زندگی روستاییان بهره گرفت.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول گفت: کشورهایی که از سیاست‌های شفاف‌تری در حوزه تله‌کام برخوردارند توانسته‌اند ارزش افزوده قابل توجهی در این حوزه به دست آورند و سهم آن را در تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهند.
به گفته نیکوفر، سیاست‌های کشور باید به سمت آوردن اینترنت در زندگی شخصی مردم باشد، در عین حال به حفظ اطلاعات و حریم شخصی آنها نیز توجه ‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید