Performancing Metrics

غرب از نفت به عنوان سلاح استفاده می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 377224
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 22:45
رهبر معظم انقلاب در دیدار مادورو:
رئیس‌جمهور ونزوئلا و هیأت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اتاق خبر: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به شکست نقشه‌ها و سیاست‌های امریکا در منطقه غرب آسیا، مسئله کاهش قیمت نفت را ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل از امریکا دانستند و تأکید کردند: ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقینا پیروزی را به‌دنبال خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استفاده از سلاح نفت برای تحمیل مشکلات کنونی بر کشورهای مستقل خاطرنشان کردند: در گذشته زمانی که برخی کشورهای اسلامی با بستن نفت خود به مقابله با رژیم صهیونیستی برآمدند، غربی‌ها به بهانه استفاده سیاسی از نفت جنجال به‌پا کردند اما متأسفانه امروز همان کشورها با همراهی برخی اعضای اوپک و بعضی از کشورهای منطقه ما که خود نیز از این سیاست‌ها زیان می‌بینند، در هماهنگی کامل با سیاست‌های امریکا از نفت به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: می‌توان با در پیش گرفتن سیاست‌های عاقلانه و افزایش همکاری‌ها، بر این توطئه‌ها و خصومت‌ها فائق آمد.

ایشان با اشاره به ناکام‌ماندن امریکا در اجرای سیاست‌های خود در منطقه غرب آسیا به‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: برخی خیال می‌کنند که امریکا، شکست‌ناپذیر است در حالی‌که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه‌های مکرر امریکایی‌ها در ۱۵ سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به‌شدت زمین‌گیر و درمانده کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اثرگذاری ونزوئلا بر حرکت‌های ضد استکباری در منطقه امریکای لاتین را نشان‌دهنده ظرفیت بالای این کشور خواندند و با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت ریاست این کشور بر جنبش غیرمتعهدها افزودند: غربی‌ها تمایلی به افزایش تحرک جنبش غیرمتعهدها ندارند ولی کشورهای مستقل باید در نقطه مقابل خواست آنها حرکت کنند و در این صورت، آینده یقینا بهتر از گذشته خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین بر تصمیم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران در افزایش همکاری‌ها با ونزوئلا تأکید کردند و نقش مهم مسئولان و وزیران دو کشور در پیگیری و اجرای دقیق توافقات را یادآور شدند.

در این دیدار که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز حضور داشت، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با ابراز خرسندی از سفر مجدد به ایران و ملاقات با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا به‌خوبی ایران و جایگاه آن را شناخته بود و همواره از ایران به عنوان کشوری قدرتمند یاد می‌کرد.

وی با تمجید از مقاومت قدرتمندانه ملت ایران در مقابل دشمنی‌های امریکا افزود: ملت ایران در حالی در کمال آرامش و امنیت زندگی می‌کنند که متأسفانه بسیاری از کشورهای منطقه و اطراف ایران در جنگ، تفرقه و ضعف به‌سر می برند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در دو سال گذشته، گفت: امپریالیزم آمریکا مداخلات و دشمنی‌های فراوانی علیه ونزوئلا به‌کار بست اما ملت ما در برابر این جنگ اقتصادی مقاومت کرد و اکنون به تدریج در حال خروج از بحران اقتصادی هستیم.

مادورو در ادامه با اشاره به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خاطرنشان کرد: هر کدام از دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا برنده شود، دولت رو به انحطاطی در آمریکا شکل خواهد گرفت که برای آینده جهان بسیار خطرناک خواهد بود.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین مذاکرات خود با مسئولان جمهوری اسلامی را موفق دانست و افزود: باید تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن توافقات به‌کار بگیریم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید