Performancing Metrics

مواضع داعش در بعشیقه موصل را با سلاح توپخانه‌ای هدف گرفتیم | اتاق خبر
کد خبر: 377418
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 14:35
ییلدیریم
به رغم مخالفت حیدر العبادی با مشارکت ترکیه در عملیات بازپس گیری موصل نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: نیروهای پیشمرگ خواهان کمک سربازان ما در پایگاه بعشیقه شدند و ما به حمایت توپخانه‌ای پرداخته و با تانک و موشک‌های هاوتزر به کمک آنها خواهیم رفت.

اتاق خبر: در حالی که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشست با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در بغداد پیشنهاد کمک ترکیه در زمینه مشارکت در عملیات موصل را رد کرد،  آنکارا گویی این مخالفت عراق را نادیده گرفته است.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت: توپخانه ترکیه مقرهای داعش در  شهر بعشیقه در نزدیکی موصل در شمال عراق را بعد از درخواست نیروهای پیشمرگ کرد بمباران کرد.

ییلدیریم قبلا نیز گفته بود که جنگنده‌های ترکیه در عملیات هوایی ائتلاف شرکت کرده‌اند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کرده بود که کشورش در عملیات موصل شرکت خواهد کرد.

سی ان ان ترک به نقل از ییلدیریم گزارش داد، نیروهای پیشمرگ برای آزادسازی منطقه بعشیقه در حال انجام عملیات هستند

از ما درخواست کمک کردند از این رو تانک‌های ما و سلاح‌های توپخانه‌ای ما به آنها کمک خواهند کرد.

آنکارا می‌گوید، حدود ۷۰۰ سرباز ترکیه‌ای نیروهای عراقی را در پایگاه بعشیقه برای جنگ با داعش آموزش داده‌اند.

این در حالی است که منابع کرد به شبکه المیادین گفتند: ما هیچ اطلاعی درباره بمباران توپخانه‌ای ترکیه در بعشیقه نداریم و احتمالا تحرک ارتش ترکیه به صورت انفرادی و به دلیل تهدیداتی است که مشاهده کرده است.

منابع آگاه به شبکه المیادین گفتند: پشتیبانی توپخانه‌ای ترکیه از نیروهای پیشمرگ در محور شمال شرق موصل و احتمالا بنا به درخواست پیشمرگ‌ها بوده است. هنوز دولت بغداد واکنشی به این مساله نشان نداده است.

این در حالی است که ابومهدی مهندس،‌ معاون فرمانده نیروهای حشد شعبی تصریح کرد: نیروهای ترکیه از نظر ما نیروهای اشغال‌گر هستند و با آنها همانند داعش برخورد خواهیم کرد.

این در حالی است که یکی مسئول برجسته در وزارت دفاع آمریکا گفت، آمریکا اذعان می‌کند که ترکیه درباره عملیات موصل نگرانی امنیتی توجیه‌پذیری را دارد.

در میان این اخبار نیروهای کرد پیشروی‌هایی در اطراف بعشیقه داشته و اعلام کردند که هشت روستا در  اطراف بعشیقه را به طور کامل محاصره کردند.

فرماندهی نیروهای پیشمرگ در محور بعشیقه اعلام کرد که نیروها به حومه شمال شرق مرکز موصل رسیده‌اند.

نیروهای پیشمرگ در بیانیه‌ای اعلام کردند که منطقه‌ای که حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع است کاملا تحت محاصره آنهاست و تنها کمتر از ۹ کیلومتر از اطراف موصل فاصله دارند.

در این بیانیه آمده است که هشت خودروی بمب گذاری شده داعش نابود شده که سه مورد آن توسط ائتلاف ضد داعش منهدم شده و ده‌ها داعشی نیز کشته شده‌اند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید