Performancing Metrics

توضیحات سفیر ترکیه در رابطه با تیراندازی در نزدیکی سفارت ایران در آنکارا | اتاق خبر
کد خبر: 377648
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 18:12
سفیر ترکیه در تهران در رابطه با تیراندازی یکشنبه‌شب در نزدیکی سفارت کشورمان در ترکیه گفت: با توجه به اطلاعاتی که به نهادهای امنیتی در کشورهای مختلف می‌رسد بخش‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام می‌دهند و از آن جمله شناسایی گروه‌های تروریستی و خنثی سازی عملی

اتاق خبر: رضا هاکان‌تکین در رابطه با هشدار کنسولگری آمریکا و سفارت ایران در آنکارا همچنین بیانیه سازمان‌ های امنیتی ترکیه مبنی بر احتمال وقوع حوادث تروریستی در آنکارا و همچنین تیراندازی یکشنبه شب در مقابل سفارت کشورمان در ترکیه خاطر نشان کرد: این وضعیت صرفا در ترکیه اتفاق نمی‌افتد بلکه مبارزه با ترور به بخشی از زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ما باید به نوعی آمادگی داشته باشیم و این طبیعی است که نهادهای اطلاعاتی در کشورهای مختلف خبرهایی را دریافت کرده و تهدیدهایی را شناسایی می‌کنند. پس از چند روز مشخص می‌شود که برخی از این تهدیدها حقیقت نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی مواقع خانه‌های تیمی مربوط به گروه‌های تروریستی شناسایی می‌شود و افرادی بازداشت می‌شوند؛ بنابراین چنین اتفاق‌هایی در تمام کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندند.

سفیر ترکیه در تهران ادامه داد: برای مثال در فرانسه هنوز وضعیت فوق‌العاده ادامه دارد یا در بلژیک و یا سایر کشورها چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. در ایران هم مقام‌های این کشور هرچند روز یکبار اعلام می‌کنند که گروهک تروریستی که قصد عبور از مرزها را داشتند دستگیر شده‌اند و یا حملات تروریستی خنثی شده است. چنین تهدیدهایی برای همه کشورها وجود دارد و ما باید در چنین شرایطی به زندگی خود ادامه داده و به آن عادت کنیم.

 بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در نشست خبری خود  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخباری منتشر شده که در نزدیکی سفارت ایران در ترکیه توسط نیروهای امنیتی این کشور تیراندازی انجام شده است، ادامه داد: من اطلاع موثقی در این زمینه ندارم و خبر موثقی در این ارتباط تاکنون از سفارت کشورمان در آنکارا به دست ما نرسیده است و در حال حاضر آنچه که در این زمینه منتشر شده یک خبر رسانه‌ای است.

قاسمی گفت: آنچه که در حال حاضر می‌توانم بگویم این است که در این تیراندازی‌ها بعید است سفارت ایران هدف بوده باشد و در واقع نمی‌توانم تأیید کنم که هدف سفارت ایران بوده است.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و برخی از موارد خاص پیش بیاید ولی تصور اولیه بر آن است که این موضوع ارتباطی با سفارت ایران نداشته و هدف آن نبوده است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید