Performancing Metrics

کشورهای منطقه در تحقیقات مواد معدنی مشارکت کنند | اتاق خبر
کد خبر: 377709
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 18:07
رئیس هیات عامل ایمیدرو از کشورهای منطقه دعوت کرد تا در اجرای طرح های تحقیقات فرآوری مواد معدنی، مشارکت کنند.

اتاق خبر: مهدی کرباسیان در نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی بین المللی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه، اظهار داشت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با برخورداری از سابقه و تجربه بالای نیروهای متخصص و نیز تجهیزات پیشرفته، امکان ارائه خدمات تحقیقات فرآوری با استاندارد پذیرفته شده به شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ایران و نیز کشورهای منطقه را دارد و می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شرکت‌های معدنی ایفا کند.

وی افزود: این مرکز همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کیفیت و کمیت خدمات خود را ارتقا دهد و در این زمینه، ایمیدرو با پیگیری سیاست توسعه همکاری‌های فنی و تجاری با کشورهای همسایه برای سومین سال پیاپی، میزبان کارگاه آموزشی سنگ آهن و فلزات پایه برای کارشناسان کشورهای حوزه اکو، در این مرکز است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو  با بیان اینکه در ایران ذخایر بالا و معادن متنوعی وجود دارد که بهره‌برداری از آنها به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد، گفت: بیشتر معادن پربازده ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفته و لازم است معادن با بهره اقتصادی کمتر یا عیار پایین‌تر نیز مورد استفاده قرار گیرد که فرآوری چنین معادنی در عمق بیشتر، به انرژی افزون‌تر نیاز دارد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب نیاز صنایع معدنی به انرژی افزایش می‌یابد و باطله‌های معدنی بیشتری تولید خواهد شد. این در شرایطی است که برای حضور در بازار رقابتی، باید فرآوری مواد معدنی به گونه ای باشد که مصارف انرژی، آب و سرمایه کاهش یابد و در عین حال محصولی با ارزش افزوده بالا تولید شود. به گفته کرباسیان، رعایت مسائل زیست محیطی از جمله ضرورت های فعالیت های معدنی است.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، باید در این مسیر گام‌های بیشتری را بردارد. به گفته کرباسیان، توسعه پایدار بدون ابتکار، خلاقیت و نوآوری غیرممکن است. از همین رو سازمان ها، عملکرد خود را تغییر داده، پایش کنند و کارکرد خود را ارزیابی و بهبود بخشند تا بتوانند محصولات و خدمات مناسبی ارائه کنند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: به دلیل اینکه رهبران جهان درصدد ایجاد دنیایی پایدار و باثبات هستند، بخش معدن نقشی مهم در سال های پیش رو خواهد داشت.

کرباسیان افزود: برای مثال در آینده نزدیک، موادی که برای تولید انرژی به کار خواهد رفت متفاوت خواهد بود و انرژی بیشتری از منابع تجدید پذیر تامین خواهد شد.
وی افزود: استفاده بیشتر از پیل های سوختی، هیدروژنی و انرژی هسته ای، به معنای افزایش تقاضا برای کاتالیست ها است و در آن شرایط، ‌ عناصر نادر خاکی نقش کلیدی در فناوری پاک خواهند داشت و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: صنایع معدنی به طور پیوسته به دنبال ابداعاتی هستند تا با فناوری های جدید، فرآیندهای تجاری سازی و عملیات تحقیق و توسعه خود را بهبود بخشند.

کرباسیان با بیان اینکه ارزیابی اطلاعات، اعتماد بیشتری را در کیفیت مواد ایجاد می کند، تصریح کرد: صنایع معدنی، ‌ با پیشرفت فناوری، منافع زیادی را کسب خواهد کرد و در عین حال، تجهیزات و روش های پیشرفته به سمت کاهش مصرف آب و بهره برداری از کانی‌های کم عیار حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات فناوری مواد معدنی سعی می‌کند از روش‌های نوین بهره جوید و با ایجاد ارتباطات جدید و تقویت آن با شرکت های فرآوری و مرکز تحقیقاتی دنیا، به فناوری های جدید فرآوری دست یابد و بتواند تجارب مفیدی در این زمینه کسب کند.

براساس این گزارش، نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی بین المللی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واقع در کیلومتر ۹ اتوبان کرج- قزوین برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید