Performancing Metrics

لزوم فراهم‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 377879
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 12:21
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اگر به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی هستیم، باید شرایط ورود آنها را فراهم کرد.

اتاق خبر: غلامحسین جمیلی با اشاره به فراخوان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان به بخش خصوصی برای جذب شریک و یا فروش واحدهای احداث شده یا نیمه تمام و تعطیل خود، اظهار کرد: اعتماد به انجام این کار از طرف بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی براساس پیش نیازها و یک سری توجیهات وارد انجام چنین کاری می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه در این رابطه نه پیش نیازهای مورد نظر طرف خارجی امروز در اقتصاد کشور در دسترس و واضح است و نه قادر به توجهیات مورد انتظار طرف‌های خارجی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه نقص دوم را هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی کشور توأمان دارد، گفت: بخش خصوصی در کشور ما بر مبنای ساختارهای اقتصادی و نگرش غیر علمی خود فعالیت می‌کند، در حالی که در جهان احداث یک واحد صنعتی و تولیدی، قواعد و روش‌های خاص خود را نیاز دارد.

جمیلی ادامه داد: در ایران هیچ کدام از واحدهای بخش خصوصی بر اصل درست احداث نشده و در رابطه با انضباط مالی و زمانی این واحدهای مشکلات بسیاری مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که شرایط بهره‌مندی از فرصت سرمایه‌گذاری وجود ندارد و ساز و کار نیز مبهم است نباید انتظار استقبال سرمایه‌گذار خارجی از این موضوع را داشت، افزود: واحدهای بخش خصوصی در شرایط عادی گرفتاری خاص خود را در داخل دارند که ترس از مشکل جدید آنها را از ورود به این عرصه دور می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز کرد:  قطعا زمانی که در داخل کشور امکان رسیدن به یک فهم مشترک فراهم نیست، با طرف‌های خارجی‌ها هم نمی‌توان تجربه خوب و موفقی در این زمینه داشت.

جمیلی همچنین اضافه کرد: واحدهای نیمه تمام و راکد اگر توجیه اقتصادی داشتند، فعالیت کرده و تبدیل به یک واحد راکد نمی‌شدند.

وی با اشاره به پیشنهادات خود در راستای حل این مشکل، بیان کرد: اگر انتظار حضور طرف‌های خارجی را داریم، باید بازار سرمایه، شرایطی را به وجود بیاورد که شرکت‌ها و همه بنگاه‌های اقتصادی بتوانند به راحتی در بازار بورس و سرمایه پذیرش و در آن بازار شرایطی برای مالکیت سهام فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: بازار سرمایه همچنین باید شرایط نقل و انتقال و حضور سرمایه‌گذار و همچنین دسترسی به اطلاعات شرکت در بورس را فراهم کند.

جمیلی با بیان اینکه اگر به دنبال حضور سرمایه‌گذاران خارجی هستیم، باید شرایط ورود آنها را نیز فراهم کنیم، اظهار کرد: تسهیل برای حضور شرکت‌های خارجی در بازار بورس ایران و تسهیل برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و سهام‌دار شدن در همین بازار بورس با ورود و خروج  آسان و سرمایه‌گذاری و ... ‌می‌تواند زمینه‌های ورود سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

 

منبع: فارس

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید