Performancing Metrics

ایران ـ عربستان؛ جبران خاطره تلخ ۲۰۰۲ در بحرین | اتاق خبر
کد خبر: 377936
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 02:15
شاگردان امیر حسین پیروانی فردا در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف عربستان می‌روند.

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان ایران که روز دوشنبه توانست پس از شانزده سال مجوز حضور در مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال کره جنوبی را به دست بیاورد، فردا (پنجشنبه) در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا به میدان می‌رود.

شاگردان پیروانی در این مرحله مقابل رقیب سنتی خود یعنی عربستان حاضر خواهند شد. این بازی ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه خلیفه شهر منامه برگزار می‌شود. میزبانی بحرینی‌ها از این مسابقات و رابطه خوب عربستان و بحرین ذهنیت‌هایی را در رابطه با کارشکنی این دو کشور مقابل ایران به وجود آورده است.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای رسیدن به این مرحله در دور گروهی قابل ژاپن و قطر به تساوی رضایت داد، اما توانست یمن را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. سپس در این مرحله با گذر از ازبکستان ضمن کسب سهمیه جام جهانی این شانس را دارد که پس از حدود ۴۰ سال به فینال مسابقات قهرمانی آسیا هم صعود کند. تیم‌ ‌ملی عربستان نیز در مرحله گروهی با حساب سه بر دو مقابل بحرین شکست خورد، اما در ادامه با پیروزی مقابل کره جنوبی و تایلند به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سعودی‌ها در این مرحله پس از تساوی دو بر دو مقابل عراق در وقت‌های معمول توانستند در ضربات پنالتی‌ این تیم را شکست دهند و به جام جهانی صعود  کنند.

آخرین مصاف فوتبالی دو کشور به مسابقات قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا باز می‌گردد که شاگردان عباس چمنیان توانستند با حساب سه بر دو تیم‌ ‌ملی عربستان را شکست دهند.

در دیگر بازی این مرحله ژاپن و ویتنام ساعت ۱۹:۴۵ مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید