Performancing Metrics

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مشعل و هنیه در دوحه | اتاق خبر
کد خبر: 378134
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 09:50
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با "خالد مشعل" رئیس و "اسماعیل هنیه" نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه ـ پایتخت قطر ـ خواستار تحقق آشتی ملی در فلسطین شد.

عباس هنیه مشعل

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود عباس در جریان ضیافت ناهار کاری که "محمد عبد الرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر با حضور مشعل و هنیه در دوحه ترتیب داده بود، با مسئولان دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

عباس در دیدار با مشعل و هنیه مسائل مختلف را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم از سر گیری گفتگوهای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس در دوحه تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" هم به نقل از محمود عباس اعلام کرد که وی در این دیدار بر لزوم تحقق آشتی ملی فلسطین و رفع عوامل شکل گیری شکاف داخلی از طریق تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات تاکید کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از نقش قطر در تحقق آشتی ملی فلسطین قدردانی کرد و بر نقش محوری برادران مصری در زمینه اداره پرونده آشتی ملی به دستور اتحادیه عرب تاکید نمود.

وفا همچنین اعلام کرد که طرفین در این دیدار تاکید کردند که تحقق آشتی ملی مقدمه اصلی حمایت از پروژه ملی فلسطین و مقابله با طرح های دولت صهیونیستی برای نابودی راهکار تشکیل دو کشور است.

طرف های شرکت کننده در این دیدار تاکید کردند که نه قرار است کشور فلسطین در غزه و نه بدون مشارکت باریکه غزه تشکیل شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گفتگوهای قبلی آشتی ملی در دوحه به خاطر تعلل و کارشکنی جنبش فتح در اجرای توافقات آشتی ملی؛ به ویژه درباره دو پرونده؛ کارمندان دولتی و تعهدات و مسئولیت‌های دولت فلسطین در قبال بحران های نوار غزه به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید