Performancing Metrics

این شرکت‌ها قانون را نقض کرده‌اند! | اتاق خبر
کد خبر: 378185
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 19:05
شرکت‌های معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو، ستاره ایران، رامک خودرو، آلفا موتور، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا از اجرای برخی الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو خودداری کرده‌اند.

اتاق خبر: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ساله وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ارزیابی کرده و گزارش آن‌را منتشر می‌کند.

بر اساس گزارش این شرکت از وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک (سواری و وانت) در طول سال ۱۳۹۴، هشت شرکت خودروساز و واردکننده خودرو برخی از الزامات قانونی در این حوزه را رعایت نکرده‌اند.

طبق اعلام این شرکت، براساس الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک در ایران باید حداقل ۱۰ نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش داشته باشند.

با این حال ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد شرکت‌های معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو، ستاره ایران، رامک خودرو، آلفا موتور، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا به این الزام قانونی عمل نکرده‌اند.

این وضعیت در حالی است که کمتر بودن تعداد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودرو از حد مجاز تعیین شده باعث می‌شود خریداران خودروهای عرضه شده از سوی این شرکت‌ها برای دریافت خدماتی چون سرویس‌های دوره‌ای و تعمیر خودروی خود دچار مشکل شده و نتوانند از خدمات پس از فروش مناسب، در دسترس و سریع بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید