Performancing Metrics

بی ثباتی در بازار ، فعالان بخش کشاورزی را دلسرد کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 378492
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 12:12
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز در گفت و گو با اتاق خبر
تنظیم بازار در کشور با بی ثباتی رو به ر و است و سازمان ها و تشکل هایی مانند میادین میوه و تره بار قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را در نظر نمی گیرند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز مشکلات بخش زراعی و باغات میوه را در بی ثباتی بازار دانست.

سید احمد میرجلیلی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز در گفت و گو با اتاق خبر با اعلام این موضوع که بخش های زراعی و باغی در بحث تولید محصولات کشاورزی به نوعی مکمل یکدیگر هستند گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که تنظیم بازار در کشور با بی ثباتی رو به ر و است و سازمان ها و تشکل هایی مانند میادین میوه و تره بار قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را در نظر نمی گیرند.

میرجلیلی ادامه داد: باید گفت که بازار و تنظیم قیمت محصولات کشاورزی در دست افرادی است که اطلاعی از دانش کشاورزی ندارند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز گفت: متاسفانه هزینه های سوخت کانتینر های یخچال دار بالا رفته و این امر باعث شده که صادرات محصولات کشاورزی با مشکلات بسیاری مواجه شود. در این میان باید از نبود حمایت های کافی از تجهیز مزارع و باغات میوه به سیستم های نوین آبیاری نام برد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که فرایند طولانی برای دریافت این سیستم های نوین آبیاری موجود دارد و این امر باعث دلسردی فعالان بخش کشاورزی در کشور شده است.

میرجلیلی با بیان اقدامات دولت برای رفع مشکلات کشاورزان و باغداران کشور گفت: با این حال برخی مسائل مانند ارائه تسهیلات بانکی همچنان یکی از موانع رشد بخش کشاورزی در کشور است و علیرغم تلاش های دولت این مشکل همچنان برای رشد و رونق بخش کشاورزی کشور مانع به وجود می آورد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید