Performancing Metrics

در مورد خاصیت ضدآب بودن تلفن‌های هوشمند چه می‌دانید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 378499
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 21:32
کلیه تلفن‌های هوشمند، محل ساخت خود را با گواهی‌نامه‌هایی با عنوان IP که مخفف (Ingress Protection) است، ترک می‌کنند. اما هر محصول دارای یک گواهی‌نامه متفاوت است. اما هر کدام از آنها چه معنایی دارند و چه تفاوتی میان‌شان وجود دارد؟

اتاق خبر: در ابتدا باید بگوییم که میزان IP بر اساس درصد امنیت دیوایس مشخص شده و به عوامل زیادی از جمله محل استفاده بستگی دارد. این امتیازات بر اساس تست‌هایی که روی دیوایس صورت می‌گیرد، صادر می‌شود.

motorola-moto-g

کدهای IPXX را چگونه می‌توان خواند؟!

کدهای IP با دو عدد دیجیتالی شناخته می‌شوند. رقم اول میزان مقاومت در مقابل اجسام جامد و عدد دوم، میزان مقاومت در مقابل مایعات است. هرچقدر این عدد بالاتر باشد، میزان امنیت و مقاوت دستگاه نیز بالاتر است.

اگرچه باید این موضوع را نیز در ذهن داشته باشید که این اطلاعات تنها در مورد آب و گرد و غبار نیست. بلکه ارتباط مستقیمی با میزان فشار آب و دیگر عوامل نیز دارد. شما با استفاده از دو تصویر زیر می‌توانید چگونگی خواندن این اعداد را متوجه شوید:

against-dust-new

against-water-new

کدام تلفن‌های هوشمند در حال حاضر ضدآب هستند؟

تلفن هوشمند گلکسی S5 در حال حاضر دارای گواهی IP67 است و این بدین معنا نیست که در مقابل Xperia Z2 که گواهی IP58 دارد، برتری دارد. قضیه کاملا برعکس است. با وجود اینکه دیوایس اول در مقابل گرد و غبار بهتر دوام می‌آورد، اما گجت دوم مقاومت بالاتری در مقابل آب دارد. در تصویر زیر می‌توانید تلفن‌های هوشمندی که مقاومت بالایی در مقابل گرد و غبار و آب دارند را مشاهده کنید.

phone-models-new

منبع: ای تی رسان

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید