Performancing Metrics

چرا ۲۰۱۷ سال هواوی خواهد بود؟! | اتاق خبر
کد خبر: 379748
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 01:47
بازار اسمارت‌فون تقریبا به اشباع رسیده است. البته این موضوع در همه مناطق صادق نیست، اما در مورد مناطق عمده مانند ایالات متحده صادق است.

اتاق خبر: در حال حاضر سامسونگ بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیاست و احتمالا در آینده نزدیک نیز چنین خواهد بود، اما سامسونگ در چند سال اخیر با رقابت شدیدی از طرف دیگر سازندگان مواجه شده است. شاید بیشترین رقابت از طرف هواوی بوده و پربی‌راه نیست اگر سال ۲۰۱۷ را سال هواوی بنامیم. بسیاری هنوز برند هواوی را نمی‌شناسند و هواوی بیشتر به یک غول خفته می‌ماند. محصولات هواوی سال‌هاست که در بازار ایالات متحده حضور دارند، اما بیشتر این محصولات، محصولات ارزان قیمتی همچون گوشی‌های پایین رده بوده‌اند. اما هواوی در جند سال گذشته محصولات رده بالایی نیز عرضه کرده که هیچ‌کدام از آنها در بازار ایالات متحده حضور ندارد. هواوی سعی دارد که به بازار ایالات متحده وارد شود و تولید گوشی‌های نکسوس ۶P یکی از اولین قدم‌هایی بود که این غول چینی برداشت. واردشدن به بازار ایالات متحده، نقطه عطفی برای گسترش هواوی خواهد بود.

گوشی‌های نکسوس گوگل، هیچگاه محبوبیت زیادی نیافتند، اما بیشتر و بیشتر محبوب می‌شدند. به همین دلیل، هواوی سال گذشته تصمیم گرفت که برای گسترش حضور خود در ایالات متحده، ساخت نکسوس ۶P را برعهده گرفت. بازار آمریکا کمی از بازارهای دیگر متفاوت بوده و کاربران در آن قدرت انتخاب بیشتری دارند. اما این تنها کار هواوی نبود. هواوی در چند روز گذشته از میت ۹ رونمایی کرد که در حال حاضر یکی از بهترین پرچمداران این شرکت بوده و نشان می‌دهد که بلندپروازی‌های این غول چینی را پایانی نیست.

porsche-design-huawei-mate-9-display-and-sensors

میت ۹ هنوز رسما برای بازار ایالات متحده عرضه نشده، اما هواوی این فرصت را دارد که گوشی به آنها معرفی کند که با گوشی‌های برنددار فعلیشان برابری کند. میت ۹ می‌تواند هواوی را به برندی جهانی تبدیل کند و در تمام نقاط جهان نیز عرضه می‌شود.

میت ۹ در بازارهای اروپا، چین، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی، امارت متحده عربی و … در دسترس خواهد بود. این کشورها اولین موج عرضه میت ۹ هستند و در سری بعد، در مناطق دیگر نیز عرضه می‌شوند. این خبر خوبیست. البته هواوی همین الان نیز یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده موبایل بوده و جایگاه سوم تولید را بعد از سامسونگ و اپل به خود اختصاص می‌دهد. هواوی در چند سال گذشته، به طور دائم سهم خود را در بازار افزایش داده و از سهم ۷.۶ درصدی در اوایل ۲۰۱۵ به سهم ۹.۳ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ رسیده است.

chart-ww-smartphone-vendor-market-share-png

بالا رفتن از پله و جلو افتادن از سامسونگ و اپل چندان آسان نخواهد بود و هواوی باید به بلایی که بر سر نوت ۷ آمد، بیشتر فکر کند. سامسونگ با وجود شکست گلکسی نوت ۷ همچنان شرکتی قدرتمند باقی می‌ماند، اما برند آن کمی آسیب دیده است. اعتماد چیزی است که همه جا از جمله بازار الکترونیک مهم است. بسیاری از کاربران سامسونگ، هنوز هم به این برند وفادار خواهند بود، ولی برخی از کاربران به برندهای دیگر روی خواهند آورد و هواوی باید از این فرصت بهره کافی ببرد.

بازاری همچون اروپا که برندهای اپل، سامسونگ و سونی برندهای بزرگی هستند، می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد و به همین دلیل است که هواوی اروپا را بازار اول برای عرضه میت ۹ انتخاب کرد. گرچه بازارهای دیگر نیز در موج نخست عرضه میت ۹ وجود دارند، اما اروپا تنها جایی است که قیمت عرضه میت ۹ مشخص است. قیمت میت ۹ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای بازار اروپا،‌ ۶۹۹ یورو خواهد بود. برای کسانیکه می‌خواهند گوشی پریمیوم‌تری داشته باشند، هواوی مدل پورش دیزاین (Porsche Design) میت ۹ را با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت گزاف ۱۳۹۵ یورو عرضه می‌کند. این قیمت خیلی بالاست، اما طراحی این مدل نه تنها عالی بوده، بلکه امکانات سخت‌افزاری خوبی نیز دارد.

porsche-design-huawei-mate-9-camera

کار هواوی برای رقابت با ال‌جی و سونی آسانتر خواهد بود، چون هیچکدام چندان سهم خاصی در بازار جهانی ندارند. این دو نه تنها در بازار جهانی بلکه در بازار اروپا نیز چندان سهمی ندارند و هواوی باید از جایگاه سوم خود استفاده کرده و این بازار را تسخیر کند. به عنوان مثال، پورش یک کمپانی آلمانی بوده و در نتیجه اروپایی نیز هست. هواوی باید برخی از مشتریان این کمپانی را پیدا کرده و سعی کند که مدل پورش دیزاین را به آنها بفروشد. انتظار نمی‌رود که مدل پورش دیزاین به دلیل قیمت خیلی زیاد،‌ فروش بالایی داشته باشد و تاثیر بسزایی در درآمد این شرکت ایجاد کند، اما در معرفی هواوی به عنوان سازنده گوشی‌های پریمیوم تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر هواوی بتواند در اروپا از ال‌جی و سونی جلو بیفتد، شانسی برای بازار ایالات متحده نیز خواهد داشت. هواوی در حال حاضر نیز گوشی‌هایی دارد که به مذاق کاربران آمریکایی خوش می‌آید، اما باید آنها را به کاربران آمریکایی بشناساند. اینکه هواوی چگونه می‌خواهد به بازار ایالات متحده وارد شود، معلوم نیست، اما ورود چندان آسان نخواهد بود، چون علاوه بر اینکه بازار اشباع شده، قانع کردن کاربران ظامریکایی برای خرید چندان سهل نخواهد بود. هواوی باید بتواند این چالش را به فرصت تبدیل کند.

منبع: ای تی رسان

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید