Performancing Metrics

الزامات برنامه پزشک خانواده از زبان وزیر بهداشت | اتاق خبر
کد خبر: 380014
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 01:19
وزیر بهداشت گفت: برای کنترل هزینه‌های درمان و دسترسی بهتر به امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی، نیازمند اجرای هرچه سریع‌تر نظام ارجاع هستیم و پزشک خانواده یکی از ابزارهای رسیدن به این مهم است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی که سه‌شنبه ۱۸ آبان برای افتتاح چند پروژه بهداشتی درمانی و آغاز عملیات ۲ پروژه به استان فارس سفر کرده است، در شهرستان فسا و در جمع خبرنگاران گفت: برنامه پزشک خانواده در دولت گذشته، به عنوان یک طرح محوری برای دولت و طرح اصلی برای وزارت بهداشت تعریف شد، به نحوی که وزیر وقت، خود را وزیر پزشک خانواده خواند.

هاشمی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای این برنامه باید فراهم شود، ادامه داد: زیرساخت‌هایی مانند فناوری اطلاعات، شبکه IT، خدمات سطح دو، تخت‌های بیمارستانی و کلینیک‌ها، برای اجرای پزشک خانواده ضرورت دارد. در زمینه تخت‌های بیمارستانی کمبود داریم، اما کلینیک‌ها در مسیر توسعه قرار دارد و برای شبکه فناوری اطلاعات هم اقدامات خوبی اجرایی شده است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص بدهکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اگر این دانشگاه بدهکاری دارد، طلبکاری آن بیشتر است و اگر پرداخت‌ها به موقع باشد، این دانشگاه با مشکلی مواجه نمی‌شود.ای کاش به جای پرداختن به حاشیه‌ها، مسایل به شکل ریشه‌ای حل شود. دانشگاه علوم پزشکی شیراز گسترده‌ترین خدمات را در کشور ارایه می‌دهد و مهمترین ماموریت‌های وزارت بهداشت را برعهده دارد.

هاشمی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، گفت: ما دانشگاه امنیتی نداریم؛ من این حرف را نمی‌پسندم، مگر دانشگاه پادگان است؟ نقد باید سازنده باشد، اما تخریب خوب نیست، اگر نقدی پیرامون اصلاح امور و بهبود شرایط مردم باشد، باید مورد توجه قرار گیرد، اما اگر بازدارنده از خدمت باشد، باید به تکلیف عمل کرد.

وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را از بهترین روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی و تاکید کرد: اگر همه کمک کنند و نیت، خدمت به مردم باشد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهتر می‌تواند خدمت رسانی کند. دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از پنج دانشگاه تراز بالای کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه از گذشته ریشه‌دار بوده و جزو قطب‌های علمی و افتخارات علمی ایران است.

او با بیان اینکه بسیاری از استادان این دانشگاه که اکنون در قید حیات نیستند، توانسته‌اند دانشجویان برجسته‌ای تربیت کنند، ادامه داد: در مورد جایگاه این دانشگاه، نیاز به اظهار نظر من نیست و رتبه این دانشگاه در مراجع جهانی مشخص است.

هاشمی با بیان اینکه در شیراز و در زمینه پزشکی اقدامات بزرگی انجام می‌شود که در دیگر شهرهای کشور انجام نمی‌شود، به دغدغه‌های روسای دانشگاه‌های تراز نخست در کشور اشاره و درمان، دارو، تجهیزات پزشکی، پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی و مواردی از این قبیل را بخشی از این دغدغه‌ها بیان کرد.

وزیر بهداشت همچنین از تلاش‌های جدی وزارت بهداشت برای تکمیل ناوگان هوایی اورژانس کشور خبر داد و گفت: نیمی از نیازها در بخش اورژانس هوایی، با کمک نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی تامین شده و درصدد هستیم بالگردهایی در اختیار اورژانس قرار دهیم که قابلیت پرواز و فرود در هر مکانی را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید