Performancing Metrics

۱۰ پیش‌بینی از دنیای فناوری تا سال 2022 | اتاق خبر
کد خبر: 380672
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 15:49
گارتنر با انتشار مقاله‌ای ۱۰ پیش‌بینی خود از نوآوری در دنیای فناوری طی سال‌های آینده تا ۲۰۲۲ را اعلام کرده که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت.

اتاق خبر: موسسه‌ی گارتنر با انتشار مقاله‌ای با عنوان Gartner's Top Strategic Predictions for 2017 and Beyond: Surviving the Storm Winds of Digital Disruption به پیش‌بینی اتفاقات مهم در دنیای فناوری طی پنج سال آینده تا ۲۰۲۲ پرداخته است. گارتنر در مقاله‌ی خود اثرات نوآوری‌های دیجیتال در سه حوزه را مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه به بررسی ۱۰ پیش‌بینی برتر گارتنر در دنیای فناوری تا سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

۱. تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر با استفاده از واقعیت افزوده به خرید خواهند پرداخت

گارتنر پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۷ از هر پنج برند برتر خرده‌فروشی در دنیا، یکی یا به بیان بهتر ۲۰ درصد با استفاده از واقعیت مجازی تجربه‌ی خرید در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد. پتانسیل استفاده از واقعیت مجازی در فروش کالاها امری بدیهی است، چراکه با استفاده از این قابلیت مشتریان می‌توانند پیش از خرید کالا با استفاده از هدست‌ واقعیت مجازی برای مثال می‌توانند لباس‌های موردنظر خود را به‌صورت مجازی تست کرده و در صورت پسند اقدام به خرید کنند.

۲. تا سال ۲۰۲۰ گجت‌های بدون نمایشگر نظیر اکوی آمازون در بیش از ۱۰ میلیون خانواده مورد استفاده قرار خواهند گرفت

دستیارهای صوتی هوشمند این روزها به یکی از حوزه‌های رقابت کمپانی‌های پیشرو درزمینه‌ی فناوری تبدیل شده‌اند. اکوی آمازون، هوم از گوگل و ایرپادهای بی‌سیم اپل را باید از جمله‌ گجت‌هایی خواند که برای تسهیل استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند توسعه یافته‌اند. وجود دستیارهای صوتی هوشمند و توسعه‌ی روش‌های برای فراخوانی اپلیکیشن‌ها از طریق دستورات صوتی باعث شده تا کمپانی‌ها در کنار محصولات مجهز به نمایشگر، گجت‌هایی را نیز بدون بهره‌گیری از نمایشگرهای لمسی رونمایی کنند. کاملا روشن است که در آینده‌ی نه‌چندان دور اپلیکیشن‌های مبتنی بر دستورات صوتی در کنار روش‌های SEO مبتنی بر صوت به‌منظور بهبود بازاریابی برای این حوزه شکل جدی‌تری به خود خواهند گرفت. گارتنر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰ گجت‌هایی نظیر هو گوگل یا اکوی آمازون در بیش از ۱۰ میلیون خانه مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

۳. تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ درصد برندها سرویس‌دهی با اپلیکیشن موبایل را متوقف خواهند کرد

بسیاری از مشتریان گارتنر همواره سؤالاتی در مورد اینکه آیا به یک اپلیکیشن نیاز دارند، می‌پرسند. این موضوع برای کسب‌وکارهایی که دارای یک اپلیکیشن هستند نیز صادق بوده و سؤال آن‌ها مربوط به ادامه‌ی سرویس‌دهی از این اپلیکیشن یا قطع فعالیت است. بسیاری از کمپانی‌ها عملکرد اپلیکیشن خود را در برابر عملکرد وب‌سایت خود می‌سنجند. دلیل این سؤال هزینه‌ی بالایی است که توسعه‌ و سرویس‌دهی از طریق اپلیکیشن روی دست کسب‌وکارها قرار می‌دهد، حال‌آنکه بازگشت سرمایه از این طریق نامشخص است. گارتنر پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۷ شماری از کسب‌وکارها به این نتیجه خواهند رسید که رشد تعداد میانگین کاربران ماهیانه در مقایسه با سال ۲۰۱۶ با رشد منفی همراه بوده و این روند افولی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

۴. تا سال ۲۰۲۰ الگوریتم‌ها به‌صورت مثبت عملکرد بیش از یک میلیارد کارمند را تغییر خواهند داد

بازی پوکمون گو نشان داد که الگوریتم‌ها از چه قدرت بالایی برای تغییر رفتار عموم مردم در جامعه‌ی جهانی با استفاده از مفهوم گیمیفیکیشن (گیمیفیکیشن استفاده از تفکرات و مفاهیمی بازی گونه در زمینه‌هایی غیر از بازی است که بهترین مثال برای آن دریافت جایزه توسط مشتریان رستوران با هر بار حضور در رستوران موردنظر است) برخوردارند. استفاده از الگوریتم‌ها برای تغییر رفتار فروش و بازاریابی در کمپانی امری روشن است که به همین دلیل می‌توان توسعه‌ی نرم‌افزار‌ها و پلتفرم‌هایی نظیر انیشتین توسط Salesforce را مشاهده کرد. گارتنر پیش‌بینی کرده که تا پایان سال ۲۰۱۷ حداقل یک کمپانی تجاری از افزایش سود خود به دلیل استفاده از الگوریتم‌ها در بهبود عملکرد کارمندانش خبر بدهد.

۵. تا سال ۲۰۲۰، کسب‌وکارهای مبتنی بر مدل بلاک چین ارزشی قریب به ۱۰ میلیون دلار خواهند داشت

گارتنر طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که استفاده از کاربردهای بلاک‌چین می‌تواند جریان پول را آزاد کرده و ارزش‌های جدیدی در کنار کاهش هزینه‌ی تراکنش‌ها و تسریع فرآیند تجارت ایجاد کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط CrunchBase که برگرفته از تحقیقات این کمپانی است، سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین با سرعت بالایی در حال انجام است، به‌طوری‌که روزانه شاهد تولد استارتاپ‌های جدیدی به این حوزه هستیم. گارتنر پیش‌بینی کرده که طی سال ۲۰۱۷ بلاک‌چین‌های مالتی مدیا و روش‌های مبتنی بر الگوریتم POC در آژانس‌های دولتی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

۶. تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد از خانه‌ها با بهره‌گیری از اینترنت اشیا جزو خانه‌های هوشمند خواهند بود

گارتنر هفت کمپانی بزرگ در حوزه‌ی فناوری دیجیتال را از نظر ارزش بازار به ترتیب؛ گوگل، اپل، فیس‌بوک، آمازون، بایدو، علی‌بابا و تنسنت معرفی می‌کند. بی‌شک تأثیر این هفت کمپانی در همه‌گیر شدن اینترنت اشیا بی‌تأثیر نبوده و قابل کتمان نیست. گارتنر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰ میلیارد گجت مبتنی بر سنسور که در دست کسب‌وکارها یا کاربران عادی قرار دارد، از طریق پلتفرم‌های توسعه‌یافته توسط این هفت کمپانی بزرگ به یکدیگر متصل خواهند شد. تا سال ۲۰۲۰، قریب به ۲۰ درصد از خانه‌ها در سراسر دنیا در گروه خانه‌های هوشمند -با بهره‌گیری از ۲۵ گجت و لوازم‌خانگی متصل به اینترنت- قرار خواهند گرفت.

۷. تا سال ۲۰۱۹، به ازای یک دلار سرمایه‌گذاری برای ایده‌پردازی، ۷ دلار برای اجرا نیاز خواهد بود

گارتنر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۹ میزان سرمایه‌ی موردنیاز برای پیاده‌سازی یک ایده به ازای یک دلار برای ایده‌پردازی، ۷ دلار خواهد بود. درواقع در صورت نیاز به سرمایه‌ای یک دلاری برای ایده‌پردازی در حوزه‌ی فناوری؛ طراحی، اجرا و پیاده‌سازی این ایده نیاز به سرمایه‌ای ۷ دلاری خواهد داشت.

۸. تا سال ۲۰۲۰، اینترنت اشیا تقاضا برای حافظه در دیتاسنترها را تا ۳ درصد افزایش خواهد داد

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، با توجه به وجود بیش از ۲۱ میلیارد گجت مبتنی بر اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰، این حوزه پتانسیل بالایی برای افزایش تقاضا در دیتاسنترها به‌منظور ذخیره‌ی اطلاعات خواهد داشت. باوجوداینکه تنها بخشی از اطلاعات کسب‌شده از سنسور‌ها پردازش و ذخیره‌سازی خواهند شد، اما گارتنر پیش‌بینی کرده که نیاز برای ذخیره‌سازی داده‌های حاصل از سنسور‌های اینترنت اشیا تقاضا برای حافظه در دیتاسنترها را بیش از ۳ درصد افزایش خواهد داد.

۹. تا سال ۲۰۲۲، اینترنت اشیا سالیانه یک میلیارد دلار برای کسب‌وکارها و افراد عادی صرفه جویی خواهد کرد

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را باید یکی از حوزه‌های درآمدزا برای کمپانی‌های تولیدکننده خواند، حال‌آنکه ترکیب این مفهوم با اینترنت اشیا پتانسیل بالایی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا مدل‌های کسب‌وکار جدیدی ایجاد کرده و از طریق آن به درآمدزایی بپردازند. گارتنر پتانسیل بالایی در این بخش پیش‌بینی می‌کند، چراکه به اعتقاد این بنگاه تحلیلی می‌توان با استفاده از اینترنت اشیا فرآیند‌های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد و علاوه بر جلوگیری از ایجاد هزینه‌های گزاف، بهره‌وری را نیز افزایش داد.

۱۰. تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد از افراد شاغل با استفاده از گجت‌های سلامتی، ۴۰ درصد در هزینه‌های درمانی صرفه جویی خواهند کرد

استفاده از مفهوم گیمیفیکیشن در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی مرتبط با سلامتی که ضامن عمر بالا و حفظ سلامتی افراد خواهد بود، باعث می‌شود تا فروش این محصولات به دلیل استقبال بالا افزایش پیدا کند؛ چراکه استفاده از این گجت‌های هوشمند هزینه‌های سلامتی را کاهش خواهد داد. گارتنر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای چندملیتی به‌عنوان حامی، استفاده از گجت‌های پوشیدنی سلامتی را بین کارمندان خود ترویج خواهند داد؛ چراکه این گجت‌ها که ازجمله‌ی آن می‌توان به دستبند‌های هوشمند سلامتی اشاره کرد، می‌توانند از عود بیماری در کارکنان کمپانی‌ها پیشگیری کرده و ازاین‌رو هزینه‌‌های درمانی را کاهش دهند. همچنین گارتنر به این نکته اشاره کرده که تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۸ درصد کارکنان کمپانی‌ها در ایالات‌متحده‌ی آمریکا که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند، از دستبندهای هوشمند سلامتی استفاده خواهند کرد.

منبع: زومیت 

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید