Performancing Metrics

ده‌ها زخمی در حمله شیمیایی شورشیان سوری به غرب حلب | اتاق خبر
کد خبر: 380810
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 00:34
ارتش سوریه اعلام کرد که در پی حمله شورشیان به غرب حلب با خمپاره‌های حاوی ماده کلر ده‌ها تن زخمی شدند.

اتاق خبر: فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی در محله‌های شرق حلب، منطقه "النیرب" در غرب این استان را با خمپاره‌های حاوی کلر هدف قرار دادند که به زخمی شدن ده‌ها نظامی و غیرنظامی منجر شد.

ارتش سوریه بر عزم و اراده خود برای ادامه جنگ و پاکسازی محله‌های شرق حلب از وجود تروریست‌هایی که از ساکنان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام تروریست‌ها پس از پیروزی‌های ارتش سوریه در جنوب و غرب حلب و شکست تمامی تلاش‌های تروریست‌ها برای شکستن محاصره افراد مسلح در شرق حلب صورت گرفته است.

به گفته رسانه‌ها روز یکشنبه در نتیجه حمله مخالفان با گازهای سمی به نزدیکی فرودگاه حلب تعدادی از نظامیان ارتش سوریه دچار حالت خفگی شدند.

پس از پیشروی ارتش سوریه در مناطق غرب حلب و بازپس‌گیری منطقه "ضاحیه الاسد" و روستای "منیان" درگیری‌ها به محله "کرم الطراب" در غرب فرودگاه حلب کشیده شده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خواسته بود کارشناسانی را برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در یکی از محله‌های حلب به سوریه بفرستد.

مخالفان سوریه از مدت‌ها پیش حملاتی را به مقرهای ارتش سوریه در غرب حلب آغاز کرده بودند اما تلاش آن‌ها برای شکستن محاصره شرق حلب ناکام ماند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید