Performancing Metrics

اختلال در مسیر طرح تحول سلامت به نفع مردم و کشور نیست | اتاق خبر
کد خبر: 381340
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 03:27
سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، در نامه ای به مجلس و دولت، خواستار رفع موانع همکاری در مسیر تداوم اجرای طرح تحول سلامت شدند.

اتاق خبر: سازمان های مردم نهاد سلامت کانون هموفیلی ایران و ۲۸ دفتر نمایندگی در استان های کشور(ملی)، مدرسه بیمارستان مهرایین (تهران)، انجمن تالاسمی ایران (ملی) و انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی(ملی) طی نامه ای طرح تحول سلامت را یکی از موفق ترین طرح ها در حوزه بهداشت و درمان دانسته و از توقف این طرح ابراز نگرانی می کنند.

در این نامه سازمان های مردم نهاد سلامت ضمن ابراز امیدواری خواستار همکاری بیش از گذشته دولت و مجلس به منظور تداوم اجرای این طرح ملی و مردمی شده اند، چراکه مردم ایران پس از سالها انتظار برای اجرای یکی از مهمترین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چند سال است طعم شیرین امنیت درمانی را در سایه منابع ملی کشور به موازات امنیت مرزهای گشورمان چشیده اند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد وزارت بهداشت در این دوره در تاریخ پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بی نظیر بوده است .

همچنین در این نامه سازمان های مردم نهاد سلامت این انتظار را از دولت و مجلس دارند که برای برون رفت از بحرانی که تداوم اجرای برنامه تحول سلامت را به مخاطره افکنده است تدبیری برای جلوگیری از لطمه صندوق های بیمه به این برنامه بزرگ بیاندیشند و اگر طرح تجمیع بیمه ها قانون است که هست ، با اجرای قانون راه را برای تداوم طرح تحول سلامت هموار نمایند.

در این نامه آمده است: کاهش سهم مردم در حوزه بهداشت و درمان در یک گام بزرگ به ده درصد امکان بهرمندی مردم را از یک یارانه هدفمند فراهم نموده است . ایجاد اختلال در این مسیر وزیری که ردای وزارت را برای خدمت به مردم به تن کرده  و صادقانه معتقد است انسان خلیفه خدا بر روی زمین و مدیریت دقیق و مسئولانه تندرستی جامعه را جوهره یک حکمرانی خوب است ، به نفع منافع ملی کشور نیست .

سازمان های مردم نهاد سلامت امضاء کننده این نامه اظهار امیدواری می کنند با رفع موانع تداوم طرح تحول سلامت در سایه اجرای قانون شرایطی فراهم شود وزیری که سلامت مردم را همواره اولویت ملی دانسته و مسئولیت دولت را در این حوزه دایمی میداند با دلگرمی به فعالیت خود ادامه داده و در دولت آینده نیز این انگیزه را داشته باشد که برای تحقق برنامه هایی که بواسطه وعده اجرای آنها از مجلس رای اعتماد گرفته است ، به سر منزل مقصود برساند.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید