Performancing Metrics

راهپیمایی اربعین پاسخ عملی به اسلام‌هراسی است | اتاق خبر
کد خبر: 381350
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 11:14
پژمانفر:
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین، این راهپیمایی را پاسخی عملی به اسلام‌هراسی دانست.

پژمانفر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نصرالله پژمان‌فر عنوان کرد: ما به عنوان جمع مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان در فضای جهانی مورد هجمه واقع شدیم که مجموعه مسلمانان افراد تندرو و کسانی هستند که امنیت را در جهان به مخاطره می‌اندازند. یک تهاجم رسانه‌ای به یک پاسخ عملی نیاز دارد.

او ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک پاسخ عملی برای جوسازی‌ها در مقابل فرهنگ اسلام و شیعه، پاسخی به اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است. ما باید تلاش کنیم این حرکت‌های جهانی را حمایت کنیم و برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای آن داشته باشیم که مسلمانان به نحو شایسته‌ای خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند و اتهام‌هایی که به جهان اسلام زده می‌شود برطرف شود.
 
نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: اینکه خود مسلمانان هم کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند بهره‌برداری داشته باشند و تبادل نظر و همفکری کنند و به مسائلی که باید در راس توجه مسلمانان قرار داشته باشد عنایت داشته باشند.
 
پژمانفر افزود: امروز مسائلی توسط رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان اتفاق می‌افتد که باید مورد دقت قرار گیرد. این اجتماع می‌تواند ظرفیتی برای توجه به مسائل جامعه اسلام باشد. ضمن اینکه شیعیان در کنار یکدیگر می‌توانند به نحو شایسته‌ای به تقویت بنیه‌های اعتقادی خود بپردازند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با امنیت زائران نیز گفت: موضوع امنیت یکی از مسائل جدی است که باید به آن توجه جدی شود و نگذاریم بعضی با بر هم زدن فضای امنیت نگرانی‌هایی را ایجاد کنند. ما در کمیسیون فرهنگی از مسئولین ذیربط دعوت کردیم و مسائلی را با آنها مطرح کردیم تا به مسائل پیرامونی این موضوع دقت کافی صورت گیرد.
 
وی متذکر شد: این مساله احتیاج به برنامه‌ریزی جدی‌تری دارد. علیرغم همه برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود نتوانستیم در مرز مهران تدابیر لازم را داشته باشیم و نهایتا منجر به این شد که فضای عبور و مرور غیرقابل کنترل شد و افراد بدون توجه به داشتن ویزا وارد خاک عراق شدند که این حرکتی نامناسب و نابجاست.
 
پژمانفر درباره لغو روادید بین عراق و ایران نیز گفت: این مساله‌ای است که وزارت خارجه و کشور عراق باید در این مورد وارد شوند اما تا جایی که من در جریان هستم طرح موضوع از سوی مسئولین ما مطرح شده اما هنوز کشور عراق درباره این موضوع به جمع‌بندی نرسیده است. شرایط امنیتی منطقه و کشور عراق نیز اقتضائاتی دارد که نباید احساسی به این مساله ورود کرد و باید جوانب مساله را به نحو شایسته مورد توجه قرار داد تا در این عرصه با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید