Performancing Metrics

اردوغان به دنبال تجدید روابط با ازبکستان | اتاق خبر
کد خبر: 381376
تاریخ انتشار: 29 آبان 1395 - 20:12
رییس جمهوری ترکیه گفته است که به دنبال تجدید روابط میان این کشور با ازبکستان است.

اردوغان میرضیایف

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در جریان دیدار با شوکت میرضیایف، نخست وزیر و رییس جمهوری موقت ازبکستان در سمرقند گفت: در این دوره جدید، ما باید برای بهبود روابط میان دو کشور در تمامی جوانب همکاری کنیم.

قرار است در چهارم دسامبر 2016 انتخاباتی در پی درگذشت اسلام کریمف، رهبر فقید ازبکستان برگزار شود. کریمف برای مدت 27 سال رهبری این کشور آسیایی را برعهده داشت.

میرضیایف از حزب لیبرال دموکراتیک قرار است رییس جمهور شود.

اردوغان گفته است که درپی انتخابات ازبکستان در ماه آتی میلادی نخستین سفر رسمی در سطح ریاست جمهوری میان آنکارا و تاشکند صورت می‌گیرد.

وی ازبکستان را تضمین کننده ثبات در منطقه توصیف کرد و خطاب به رییس جمهوری موقت ازبکستان ادامه داد: من بر این باورم که شما می توانید ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در ازبکستان را حفظ کنید. من امیدوارم که شما در انتخابات چهارم دسامبر پیروز شوید.

میرضیایف نیز گفت که ترکیه نخستین کشوری است که استقلال ازبکستان را به رسمیت شناخت و به حمایت از آن پرداخت. ما هرگز این مساله را فراموش نمی کنیم. ترکیه یک کشور با اعتبار است  و فرصت های زیادی در جهان دارد. شما رهبری هستید که تجربیات سیاسی زیادی دارید. ما به دنبال بهبود روابط میان دو کشور براساس حقوق برابر و احترام متقابل هستیم.

سفر اردوغان به ازبکستان در پس سفرش به پاکستان بوده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید